عینک کامپیوتر و موبایل چه تفاوت هایی با هم دارند؟ عینک بلوکات چیست و از کجا باید آن را تهیه کرد؟

صفر تا 100 عینک موبایل و کامپیوتر + چیزهایی که نمی دانستید!

قطعاً شما که همین الان در حال خواندن این مقاله هستید، برای خواندنش از کامپیوتر یا موبایل خود استفاده می‌کنید. کامپیوتر یا موبایلی که صفحه نمایشگرش نور آبی و بنفشِ خیلی زیادی را از خود ساطع می کند که برای چشم بسیار مضر است. با توجه به اینکه در دورانِ حالِ حاضر، میزان ساعاتی که مردم برای انجامِ کارهای روزمره خود مجبورند در مقابل نمایشگرهای دیجیتال بگذرانند به بالاترین حد خود رسیده است، آیا واقعاً باید نگران نور آبی و بنفشِ ساطع شده از صفحات نمایش دستگاه های دیجیتالی بود؟ در این مطلب آموزشی سعی داریم تمامیِ اطلاعاتِ ممکن را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم تا شما نیز از آنها آگاه شوید و به بقیه آموزش دهید. پس با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم به این موضوع ریزبینانه تر نگاه کنیم، نور خورشید منبع اصلی نور مرئی است. نورهایی با طول موج ها و انرژی های مختلف. در بین تمامیِ نورهای مرئی، نور آبی و بنفش دارای طول موج های خیلی کوتاه با انرژی بسیار بالا هستند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. برای همین خیلی از ما این نوع نور را نادیده می گیریم! در صورتیکه واقعا خطرناکند و به چشم آسیب می‌زنند.

طول موج نورهای مرئی آبی و بنفش بین 400 تا حدود 500 نانومتر است. دقیقاً پر انرژی ترین و مخرب ترین طولِ موج های نورِ مرئی. فرقی نمیکند که از خورشید ساطع شود یا از نمایشگرهای LED و LCD تلویزیون، موبایل، کامپیوتر، تبلت‌ و یا حتی لامپ های LED که همگی ما در محلِ زندگی و کارِ خود از آنها استفاده می‌کنیم. در اصل باید گفت که ما توسطِ نور آبی و بنفش احاطه شده ایم و سبکِ زندگیِ ما دیگر اجازه نمی‌دهد که از آنها فرار کنیم. اگرچه این دستگاه ها تنها کسری از میزان نور آبی و بنفشی که در نور خورشید وجود دارد را از خود ساطع می کنند، اما باز هم برای استفاده در مدت طولانی تأثیر منفی و مخربِ خود را بر چشمانِ ما دارد.

حقیقت این است که در جهان امروز، خودمان باعث شده ایم که تحتِ تاثیرِ منفیِ این نورهای آبی و بنفش باشیم. حتی اگر در خانه بمانیم و همه پنجره ها بسته باشند، بز هم چراغ های LED روشن هستند و یا ممکن است جلوی تلویزیون نشسته باشیم یا از لپ تاپ و موبایل خود استفاده کنیم. در هر صورت راهِ فراری از آنها وجود ندارد.
ولی!!!
با محتوایی که در اینجا برای شما آماده کرده ایم و راه حل جذابی که در انتها به شما یاد داده ایم می‌توانید به راحتی از مضرات این نورها به راحتی در امان باشید!

images_1669199657.jpg

نور آبی و بنفش با ما چکار می‌کند؟

دریافت بیش از حد نور آبی و بنفش به ویژه در شب، در خواب و مغز انسان اختلالاتی را ایجاد می کند. قرار گرفتن در معرض نور آبی و بنفش باعث سرکوب ترشح ملاتونین (هورمون تنظیم چرخه خواب و بیداری) می شود. علاوه بر این، منجر به سندروم چشم دیجیتال، خشکی و خستگی چشم، التهاب و درد چشم و سردرد می شود. این اتفاقات اصلا فرضیه نیستند و همین الان در سرتاسرِ جهان، افرادِ خیلی زیادی با این مشکلات درگیر هستند. پس بهتر است که هرچه زودتر از وقوع آنها پیشگیری کرد.

حالا که متوجه شدیم، این نوع نور می تواند مشکلات متعددی برای ما ایجاد کند، راه حلی که می توانیم در پیش بگیریم چیست؟ بدونِ فکر ترین پاسخ این است که نگاه کردن به صفحه نمایش را متوقف و یا کم کنید. اما این برای اکثر مردم به سادگی امکان پذیر نیست. بسیاری از مشاغل بدون کامپیوتر ها و گوشی های هوشمند قابل انجام نیستند. این یعنی که ما نمی توانیم بدون این وسایل الکترونیکی زندگی کنیم. پس باید چکار کنیم؟

خوشبختانه، فناوریِ جدیدی که به عنوانِ عینک کامپیوتر یاد می شود، کاملاً از چشم در برابر اثرات مخربِ صفحه نمایشگرهای دیجیتال محافظت می‌کند. اما نه همه‌ی آنها! به بیان دیگر، اولین قدم برای جلوگیری از این آسیب های چشمی، انتخابِ یک عینک کامپیوترِ اورجینال و معتبر است که باید از یک فروشگاهِ معتبر که تخصصِ اصلی اش این عینک ها باشد خریداری شود.

تفاوتِ عینکِ کامپیوتر اورجینال با تقلبی

خرید عینک کامپیوتر و خرید عینک موبایل این روزها کار چندان سختی نیست، اما حقیقت این است که نمی توان به هر فروشگاه و مکانی اطمینان کرد. عینک های کامپیوترِ اورجینال، بیشتر از دیگر محصولاتِ متفرقه‌ی بازار، پرتوهای مضر را فیلتر می کنند و اثرات منفی نور آبی و بنفش را خیلی بیشتر از بقیه کاهش می دهند. این امر کمکِ خیلی زیادی به آرامش چشم می کند و تاثیراتِ مثبتِ آن بعد از یک یا دو روز کاملاً محسوس خواهد بود. شما نیز با استفاده از عینک کامپیوتر اورجینال می‌توانید ساعت های خیلی بیشتری با کامپیوتر و موبایلِ خود کار کنید. ولی با عینک های تقلبی اصلا همچین امکانی وجود نخواهد داشت.

چرا عینک کامپیوتر و موبایل؟

نیازِ امروزه‌ی ما برای محافظت از سلامت چشمانمان در هنگام خیره شدن به نمایشگر ها تبدیل به دغدغه ای اصلی شده است. در واقع باید گفت که چشمان ما اصلاً برای خیره شدن به یک جسم نزدیک مانند صفحه کامپیوترِ درخشان برای مدت طولانی ساخته نشده اند. این امر باعث فشار و خستگی ماهیچه مژگانی داخل چشم می شود که شکل عدسی و قدرت تمرکز چشم را کنترل می کند. همچنین ماهیچه های خارجی اطراف چشم ما را که موقعیت و تراز چشم را کنترل می کنند خسته می کند. خستگی این عضلات منجر به ناراحتی و علائم بصری می شود. با تمام آنچه گفته شد، جای تعجب نیست که عینک های مسدود کننده نور آبی و بنفش در حال تبدیل شدن به یک روش محبوب برای مبارزه با این مشکلات هستند. اساساً، عینک های کامپیوتر که به طور خاص برای مشاهده لپ تاپ ها، تبلت ها و گوشی های هوشمند طراحی شده اند، فشار ناشی از استفاده از کامپیوتر را که می تواند باعث بروزِ سندرمِ چشمِ کامپیوتر شود، کاهش می دهد. همچنین از خستگی و خُشکی چشم ها تا حدِ خیلی زیادی جلوگیری می‌کند.

از کجا عینک کامپیوتر و موبایل اورجینال بخرم؟

images_1669199669.jpg

عینک بلوکات و بلوکنترل جزو عینک هایی هستند که به عنوان عینک های مخصوص کامپیوتر و موبایل شناخته می شوند. ما قصد داریم در اینجا و در این مرحله به شما یک فروشگاه بی نظیر را معرفی کنیم که قادر باشید، محصولات مورد نیاز طبی خود را از آنجا تهیه کنید. فروشگاهی که تمامِ تمرکزش فقط بر رویِ این محصولات است و مرغوبترین محصولاتِ بازار را به شما معرفی می‌کند.

فروشگاهی که قصد معرفی آن را به شما داریم، Emiroptic نام دارد! عینک‌سازی امیر به عنوان اصلی ترین مرجع عینک های مخصوصِ کامپیوتر و موبایل در ایران است. این مرکز، باکیفیت ترین محصولاتِ بازار را شناسایی کرده است و به طورِ مستقیم با نمایندگی های اصلیِ آنها در ارتباط است. شما می توانید با مراجعه به وبسایتِ این فروشگاه، بهترین محصولات را بررسی کنید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

اگر هم در این زمینه هرگونه سوالی دارید، می توانید در انتهای این مقاله با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha