با فرا رسیدن فصل زمستان و بارش برف در مناطق سردسیر، بسیاری از افراد ناگزیر به پارو کردن برف در پشت بام و مسیرهای تردد خود هستند. این عمل به ظاهر ساده می تواند خطراتی جدی برای سلامت قلب انسان در پی داشته باشد.

پارو کردن برف برای قلب خطرناک است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس از consumer.healthday، مطالعات محققان نشان می دهد پارو کردن برف یک فعالیت فیزیکی سخت است که خطراتی را برای افراد مبتلا به بیماری قلبی ایجاد می کند.

دکتر دونالد فورد، رئیس بخش پزشکی خانواده در کلینیک کلیولند، در اوهایو، در رابطه با موضوع فوق می‌ گوید: ما باید به پارو کردن برف به ‌عنوان یک فعالیت بسیار سنگین مانند یک ورزش جدی فکر کنیم. بنابراین توصیه می شود افرادی که بیماری‌ های عروقی دارند یا افرادی که در خطر ابتلا به بیماری ‌های هستند، قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنند.

دکتر فورد در ادامه توضیحاتش افزود: گروه افراد پر خطر برای پارو کردن برف، شامل افرادی با عوامل تهدید کننده مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت می شوند. پزشک می تواند شما را راهنمایی کند که فعالیت هایی مانند برف پارو کردن و بیل زدن برای شما بی خطر است یا خیر، و اگر خطری وجود دارد، درصد آن چقدر است. اگر شما دارای شرایط بیماری های قلبی و عروقی و دیابت بوده و ناگزیر به پارو کردن برف هستید، حتما باید توجه کنتید که در بین انجام کار استراحت کرده و این عمل را در فواصل متعددی ادامه دهید.

گفتنی است پارو کردن برف برای افزراد سالم و عادی نیز یک فعالیت سنگین محسوب شده و به همین دلیل توصیه می شود پیش از شروع این عملیات، ابتدا کمی نرمش کرده و بدنتان را گرم کنید. بهتر است برای آماده سازی مناسب پیش از شروع عملیات پارو کردن برف، عضلات پشت، بازوها، شانه ها و پاها را با نرمش های کششی آماده فعالیت کنید.

پیشنهاد می شود پس از ورزش های کششی، یک تمرین ورزش هوازی مختصر برای بهبود جریان یافتن خون انجام دهید. بهترین ورزش های هوازی برای این منظور عبارتند از راه رفتن در جا، بالا و پایین پریدن، یا حتی چند دقیقه دویدن روی تردمیل.

به یاد داشته باشید در هنگام راه رفتن روی برف، فشار بدنتان را روی پنجه پا متمرکز کنید نه پاشنه پا و بدن خود را در حالت عمودی نگه داشته و به هیچ عنوان خود را به سمت جلو متمایل نکنید.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از یک بیل که دسته بلندتر و خمیده ای دارد به پیشگیری از کمردرد کمک می کند.

در نهایت توصیه می شود بهتر است برف را به سمت جلوی خود انداخته و سعی نکنید آن را پشت سر یا طرفین خود پرتاب کنید، زیرا در این حالت ها است که افراد واقعاً دچار آسیب‌ های کمر، شانه ‌ها و غیره می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha