بر اساس مطالعه ای که در کنفرانس سالانه سرطان سینه اروپا که در بارسلون اسپانیا برگزار شد، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با افزایش خطر ابتلا به مرحله پیشرفته تومورهای سرطانی، به ویژه برای سرطان های غیرقابل غربالگری مواجه هستند.

دیابت نوع 2 خطر ابتلا به مرحله پیشرفته تومورهای سرطانی را افزایش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی دکتر آنا جانسانا از آژانس بین المللی تحقیقات سرطان در لیون فرانسه و همکارانش بررسی کردند که آیا بیماری های قلبی متابولیک از قبل با مرحله تشخیص سرطان مرتبط هستند یا خیر. این تجزیه و تحلیل شامل حدودا چهارصد هزار شرکت‌کننده در تحقیقات آینده‌نگر اروپایی در گروه سرطان و تغذیه با تشخیص حادثه بیماری‌های متابولیک قلبی قبل از سرطان بود.

محققان دریافتند که در طی 15 سال پیگیری، 11945 مورد سرطان رخ داد که 4.8 درصد با بیماری قلبی عروقی، 7.1 درصد مبتلا به دیابت نوع 2 و 1.3 درصد با هر دو تشخیص داده شدند. وقتی سرطان های قابل غربالگری (سینه و کولورکتال) را کنار گذاشتیم، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در تشخیص سرطان متاستاتیک در مقایسه با افرادی که نه دیابت دارند و نه بیماری قلبی عروقی (نسبت شانس، 1.26) بیشتر بود.

"خبر خوب این است که برای بیماران مبتلا به سرطان سینه یا کولورکتال، به نظر می رسد برنامه های غربالگری ملی اغلب سرطان را قبل از شروع گسترش تشخیص می دهد، چه برای افرادی که از قبل تشخیص بیماری قلبی عروقی و دیابت نوع 2 دارند و چه بدون آن. یافته های ما تاکید می کند.

با این حال، برای سرطان‌هایی که برنامه‌های غربالگری ملی برای آنها وجود ندارد، نتایج ما ممکن است سیاستگذاران را وادار کند که دامنه توصیه‌های بهداشت عمومی را گسترش دهند تا بیماران مبتلا به بیماری‌های متابولیک قلبی و سرطان را در بر بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha