Patient Access قابلیتی را راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می دهد وضعیت واکسیناسیون کووید-19 خود را از طریق تلفن هوشمند خود ثابت کنند.

پاسپورت واکسن چیست و چگونه کار خواهد کرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیجیتال هلث کاربران این برنامه که پرونده پزشکی خود را از پزشک عمومی خود درخواست کرده اند، اکنون می توانند هنگام ورود به سیستم، وضعیت واکسیناسیون کووید را در صفحه اصلی خود بیابند که شامل اطلاعاتی در مورد تاریخ واکسیناسیون، دوز اول یا دوم و واکسن تزریق شده است. در کنار فعالیت های کلیدی در برنامه، از جمله قرار ملاقات های آینده یا تکرار دارو، ارائه خواهد شد.

دسترسی بیمار توسط EMIS ارائه می شود و 12 میلیون کاربر ثبت شده دارد.

دکتر شان اوهانلون، مدیر ارشد پزشکی گروه EMIS، گفت: «این پیشرفت جدید، بررسی - یا اثبات - وضعیت واکسیناسیون کووید را برای کاربران دسترسی به بیماران سریع و آسان می کند.

ما مطمئن هستیم که این یک منبع کاربردی و خوشایند برای مردم خواهد بود، زیرا دولت به کاهش محدودیت‌های کووید ادامه می‌دهد و نیاز فزاینده‌ای برای نشان دادن وضعیت واکسیناسیون وجود دارد و امیدواریم که این کار همچنین به نفع شیوه های پزشک عمومی باشد - فشار درخواست ها برای اثبات واکسیناسیون کووید را از بین ببرد و داده ها را مستقیماً در دست بیماران قرار دهد."

ویژگی وضعیت واکسیناسیون به طور خودکار برای بیمارانی که از قبل به سوابق مراقبت و ایمن سازی خود دسترسی دارند در دسترس خواهد بود.

اقدامات لازم برای ارزیابی و توانمندسازی بیماران جدیدی که درخواست مراقبت و سوابق ایمن سازی خود را به صورت فردی دارند، لازم است.

برنامه NHS به کاربران اجازه می دهد تا به طیف وسیعی از خدمات NHS در تلفن هوشمند یا تبلت خود دسترسی داشته باشند در سال 2018 راه اندازی شد و خدماتی از جمله بررسی علائم و تریاژ ارائه می دهد. رزرو قرار ملاقات؛ تکرار سفارش نسخه؛ دسترسی به سوابق بیمار؛ انصراف داده های ملی؛ و اولویت اهدای عضو از امکانات این برنامه است.

اگر پزشک عمومی آنها اجازه دهد، کاربران می توانند وضعیت واکسیناسیون خود را از طریق برنامه بررسی کنند، که برای همه واکسن ها اعمال می شود.

پاسپورت واکسن چیست و چگونه کار خواهد کرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سی ان ان در حال حاضر بحث های زیادی در مورد پاسپورت واکسن وجود دارد. با توجه به اینکه روزانه میلیون ها آمریکایی علیه کووید-19 واکسینه می شوند، بحث داغی در جریان است که آیا این افراد به مدرک ایمن سازی در قالب پاسپورت واکسن نیاز دارند؟

درست مانند یک پاسپورت ملی، یک پاسپورت واکسن می‌تواند به حامل اجازه ورود به یک مکان، مانند یک کنسرت شلوغ، یا یک کشور خارجی را بدهد که علاوه بر ویزا و پاسپورت ملی معتبر، مدرک واکسیناسیون را نیز می‌خواهد.

کارت‌های واکسیناسیون مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده کاملاً مشابه پاسپورت واکسن نیستند. اگرچه آنها رکوردی هستند که نشان می دهد یک فرد چه واکسنی را دریافت کرده است، اما به راحتی می توان آنها را جعل کرد.

پاسپورت واکسن دقیقا چیست؟

پاسپورت واکسن تنها مدرکی است که نشان می دهد یک فرد در برابر کووید-19 واکسینه شده است. این می تواند به شکل یک برنامه گوشی هوشمند یا یک گواهی کتبی باشد، برای کسانی که گوشی هوشمند ندارند.

برخی از کارشناسان بهداشت استدلال می کنند که چنین اثبات واکسیناسیون می تواند بلیط بازگشت به حالت عادی باشد. این می تواند با اجازه دادن به افراد در یک کنسرت شلوغ یا بازی با رقص برای واکسینه شدن پاداش دهد و به آنها آرامش خاطر بدهد که فرد کناری آنها نیز واکسینه شده است - بنابراین به امن تر کردن مکان های شلوغ کمک می کند.

نیویورک اولین ایالتی بود که گذرنامه دیجیتالی واکسن را با استفاده از برنامه Excelsior Pass IBM صادر کرد که یک کد QR شخصی‌شده برای تأیید وضعیت واکسن را نمایش می‌دهد و حالا گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل بریتانیا هم اعلام کرد که برنامه NHS به عنوان پاسپورت کووید-19 برای اثبات اینکه بریتانیایی‌ها قبل از رفتن به تعطیلات واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند یا آزمایش آن برای ویروس منفی بوده است، استفاده خواهد شد.

مزایا و معایب پاسپورت واکسن


مزایا و معایب نیاز به پاسپورت واکسن توسط صاحبان و مدیران مشاغل در فلوریدا، جایی که گذرنامه ممنوع شده است، محصور شد.

روکو منگل، صاحب تاکو به CNN گفت که او واکسینه شده است و دوست دارد دیگران نیز واکسینه شوند، اما الزام مشتریانش به داشتن مدرک واکسیناسیون برای ورود به رستوران "حقوق آنها را نقض می کند".

مَنگل گفت: «من فکر می‌کنم که شما واقعاً افرادی خواهید داشت که توهین شده‌اند و این تصور وجود دارد که ما تلاش می‌کنیم آنها را اداره کنیم.

اما جودی لیسی، مدیر عامل یک مرکز هنرهای نمایشی در فلوریدا، می‌گوید ممنوعیت ممکن است به تجارت آسیب برساند.

لیسی گفت: «اگر به مکان‌های تجمع انبوه، مانند تئاتر، استادیوم فکر می‌کنید، ما دقیقاً در کنار هم می‌نشینیم. بنابراین بسیار مهم است که یک برنامه واکسن به عنوان یک گزینه برای مهمانان و هنرمندانمان داشته باشیم.

لیسی گفت، منتقدان گواهی‌های واکسیناسیون به مسائل مربوط به حریم خصوصی اشاره می‌کنند، اما «آیا مردم حق ندارند ایمن باشند؟ آیا مردم حق ندارند، اگر واکسن زده اند، بیایند و بدانند که افراد دیگر هم واکسینه شده اند؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha