یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تداوم بارندگی‌ها در بیشتر استان‌ها/کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما و آغاز بارش برف از پنجشنبه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از امروز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش می‌یابد و در غرب مازندران، گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور برای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس،نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان، جزایر غربی خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در دامنه‌های زاگرس در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، جنوب خراسان رضوی و شمال یزد رگبارهای پراکنده را شاهد هستیم، ادامه داد: بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف رخ می‌دهد.

رفیعی اظهار کرد: روز چهارشنبه در ایلام، شمال اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده را انتظار داریم و در جزایر خلیج فارس، بوشهر و استان‌های فاس و کرمان بارش‌ها ادامه دارد.

وی از رگبار پراکنده در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی خبر داد و بیان کرد: روز شنبه با توجه به تقویت سامانه بارشی در جنوب شرق کشور برای جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، هرمزگان، شرق فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ضمن اشاره به اینکه روزهای پنجشنبه تا شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور با کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای و بارش برف در مناطق مرتفع مواجه هستم، عنوان کرد: آب‌های خلیج فارس و دریای خزر تا روز پنجشنبه مواج و متلاطم است.

وی متذکر شد: در مناطق ساحلی و دور از ساحل در بوشهر و خوزستان از امروز تا روز پنجشنبه با توجه به وزش باد و رگبار و رعد و برق، افزایش ارتفاع موج و مخاطراتی مثل خطر غرق شدن شناگران و شناورهای سبک و نیمه سنگین وجود دارد که فعالان دریایی و صیادان باید توجه لازم را داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد را تجربه می‌کند و بیشینه دمای پایتخت امروز به ۷ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۳ درجه رسید.

وی افزود: سردترین نقطه کشور امروز دیزین بالا و فریمان با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha