رئیس مرکز لرزه نگاری کشور با تاکید بر اینکه زلزله قابل پیش‌بینی نیست، گفت: در سال‌های اخیر سامانه‌های هشدار سریع زلزله در دنیا عرضه شده که تاکنون در ایران کاربردی نشده است و ما در صورت وقوع ناهنجاری در منطقه، اطلاعات لازم را به سازمان‌های مدیریت بحران اعلام می‌کنیم و هرگز برای اشخاص پیامی صادر نمی‌کنیم و نخواهیم کرد.

زلزله قابل پیش‌بینی نیست/هشدار زمین‌لرزه‌ به سازمان مدیریت بحران ارسال می‌شود نه اشخاص

به گزارش سلامت نیوز، اسماعیل بایرام نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه هشدار و پیام وقوع زلزله از سوی این مرکز صادر نشده است و هرگز چنین هشدارهایی را منتشر نخواهیم کرد، افزود: این هشدار از جانب این مرکز نبوده است.
 
وی ادامه داد: این هشدار در حالی صادر شده است که زلزله قابل پیش‌بینی نیست که بخواهیم پیام هشدار صادر کنیم.
 
بایرام‌نژاد خاطر نشان کرد: سیستم‌های هشدار سریع زلزله در دنیا عرضه شده که تاکنون این سیستم‌ها در ایران راه‌اندازی نشده است و راه‌اندازی این سیستم‌ها در دستور کار شهرداری قرار دارد.
 
رییس مرکز لرزه‌نگاری کشور خاطر نشان کرد: این سامانه‌ها در زمان وقوع زلزله کاربرد دارند و در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از وقوع زلزله اخطارهایی را صادر می‌کنند و بر اساس این اخطارها، شیرهای گاز به طور خودکار قطع می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه این سامانه‌ها هنوز در ایران کاربردی نشده است، یادآور شد: ما چنین هشدارهایی را امروز از طریق گوشی‌های موبایل صادر نکرده و نخواهیم کرد؛ چرا که در صورتی که فعالیت‌های لرزه‌ای غیر عادی را در هر منطقه از کشور مشاهده کنیم، بر اساس سوابق لرزه‌ای هر منطقه، صرفا به سازمان‌های مدیریت بحران اعلام می‌کنیم تا آمادگی لازم را داشته باشند.
 
بایرام‌نژاد خاطر نشان کرد: این اقدام، پیش‌بینی زلزله قلمداد نمی‌شود، ضمن آنکه ما هرگز با اشخاص سر و کار نداریم که بخواهیم از طریق گوشی‌های همراه، هشداری صادر کنیم.
 
وی با اشاره به گفته‌های پلیس فتا، بیان کرد: احتمالا هک صورت گرفته و یا پیامک نادرستی از جایی ارسال شده است.
 
لازم به ذکر است، صبح امروز در گوشی‌های اندروید برخی از شهروندان هشدار زلزله منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha