دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 348829

در اینجا 24 نوع از بهترین نوآوری ها در دستگاه های پزشکی در سال 2022، به گفته بنیاد Galien لیست شده است.

24 نوآوری برتر تجهیزات پزشکی در سال 2022

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال دیزاین اند اوت سورسینگ، بنیاد Galien اخیراً نامزدهای نوآوری دستگاه های پزشکی خود را برای جوایز Prix Galien USA 2022 اعلام کرد. امسال 24 فناوری پزشکی برای جایزه سالانه نامزد شده اند که از 18 نامزد در سال 2021 افزایش یافته است.

جوایز سالانه Prix Galien بنیاد Galien بر دستگاه‌ها، بیوتکنولوژی و محصولات دارویی طراحی شده برای بهبود وضعیت انسان تأکید می‌کند. نامزدها باید توسط FDA برای بازار در پنج سال گذشته تأیید شده باشند و پتانسیل زیادی برای تأثیرگذاری بر مراقبت های بهداشتی نشان دهند.

برندگان در ماه اکتبر در مراسم Prix Galien USA Awards در شهر نیویورک معرفی خواهند شد. امسال، این بنیاد 24 نوآوری در تجهیزات پزشکی، 22 محصول بیوتکنولوژی و 33 عامل دارویی را نامزد کرد. این دستگاه ها از لنز داخل چشمی تا استپلر چاقی را شامل می شوند. دکتر سو دزموند-هلمن، رئیس کمیته های جوایز Prix Galien USA و Prix Galien بین المللی، گفت: «هر ساله، ارزیابی و شناسایی آثار شگفت انگیزی که برای جوایز Prix Galien ارائه می شود، یکی از بزرگترین افتخارات است.» تعهد و فداکاری مبتکرانی که این محصولات را توسعه می‌دهند هرگز باعث شگفتی کمیته جوایز نمی‌شود و ما هیجان‌زده هستیم که نامزدهای 2022 را اعلام کنیم.

در اینجا 24 بهترین نوآوری در دستگاه های پزشکی در سال 2022، به گفته بنیاد Galien آورده شده است.

لنز داخل چشمی

لنز داخل چشمی AcrySof IQ Vivity (IOL) یک لنز کاهش دهنده پیرچشمی برای بیمارانی است که تحت عمل جراحی آب مروارید قرار می گیرند. Alcon IOL را با عمق فوکوس گسترده غیر پراش طراحی کرده است که قادر است نور را بدون شکافتن در بینایی کشیده و جابجا کند. به گفته این شرکت، این یک لنز داخل چشمی تاشو با جذب UV و فیلتر نور آبی است که دارای فاصله با کیفیت تک کانونی با دید نزدیک عالی متوسط و عملکردی است. Alcon در فوریه 2020 تأییدیه FDA را برای دستگاه Vivity دریافت کرد و متعاقباً آن را در سپتامبر 2020 در مرحله آزمایشی قبل از انجام یک راه اندازی ملی راه اندازی کرد.

Xipere

باوش + لومب

یک تزریق کورتیکواستروئید است که برای درمان ادم ماکولا استفاده می شود. سوسپانسیون تزریقی سوپراکرووئیدال استونید تریامسینولون Xipere یک اندیکاسیون پیشنهادی برای درمان ادم ماکولا مرتبط با یووئیت بیماری چشمی دارد. در کنار میکرواینژکتور SCS Clearside کار می کند تا درمان را به پشت چشم که در آن بیماری رخ می دهد ارائه دهد.

پلت فرم ترانس کراس

Baylis Medical مستقر در تورنتو، که اکنون بخشی از Boston Scientific است، VersaCross را با یک سیم شبیه دم خوک با فرکانس رادیویی اتروماتیک طراحی کرد تا دسترسی پیدا کند و به عنوان یک سیم مبادله برای کاهش تعداد تبادلات از طریق یک روش عمل کند.

کاتتر خارجی زن / سیستم جمع آوری ادرار PureWick

کاتتر خارجی زنانه PureWick BD یک سیستم مدیریت برون ده ادرار غیرتهاجمی برای بیماران زن است. BD مستقر در فرانکلین لیکس، نیوجرسی، کاتتر را برای "خارج کردن" ادرار از بیمار و جمع آوری داخل یک قوطی مشخص (سیستم جمع آوری ادرار PureWick) برای مدیریت بی اختیاری ادرار زنانه طراحی کرد.

سیستم استنت وریدی

سیستم استنت وریدی BD's Venovo یک گزینه درمانی برای بیماران مبتلا به انسداد علامت دار خروجی وریدی ایلیوفمورال است.

BD این سیستم را برای وریدهای ایلیوفمورال طراحی کرد تا تعادل بهینه بین نیروی شعاعی، انعطاف پذیری و مقاومت فشاری ایجاد کند. این در طیف گسترده ای از اندازه ها با قطر تا 20 میلی متر و طول استنت تا 160 میلی متر عرضه می شود.

سیستم استنت عروقی Eluvia که با دارو شسته می شود

سیستم استنت عروقی داروسازی Eluvia متعلق به Boston Scientific یک دستگاه دارورسانی برای درمان بیماری شریان محیطی است.

Eluvia از ترکیب دارو-پلیمر برای تحویل داروی شیمی درمانی پاکلیتاکسل در طول یک سال استفاده می کند. این یک پلیمر آبگریز پروموس دارد که از انحلال دارو در خون محافظت می کند و اجازه می دهد تا دارو را با کنترل بالا به ضایعه هدف تحویل دهد. به گفته این شرکت، Eluvia ذرات پایین‌دستی را کاهش می‌دهد و هدفش قرار گرفتن در معرض داروی سیستمیک کم و بدون سطوح قابل اندازه‌گیری پاکلیتاکسل در جریان خون در عرض 30 دقیقه است.

هیدروژل SpaceOar Vue

نامزد نوآوری در دستگاه های پزشکی: هیدروژل SpaceOar Vue

SpaceOar Vue یک اسپیسر هیدروژل پلی اتیلن گلیکول قابل جذب است که پروستات را از دیواره رکتوم در طی پرتو درمانی سرطان پروستات جدا می کند.

Boston Scientific ، SpaceOar را برای ایجاد یک فضای موقت بین پروستات و رکتوم برای کاهش دوز پرتو به راست روده و به حداقل رساندن تأثیر بر عملکردهای ادراری، جنسی و روده بیمار طراحی کرده است.

Cala Trio

Cala Trio Cala Health یک درمان شخصی برای لرزش است.

Cala Health مستقر در Redwood City کالیفرنیا، سیستم درمانی هدفمند غیرتهاجمی را به طور خاص برای کمک به کاهش لرزش دست طراحی کرد. این لرزش خاص را اندازه گیری می کند و یک تحریک ملایم به اعصاب داخلی و شعاعی که به مغز می رسد ارسال می کند. این تحریک باعث قطع لرزش در هسته میانی شکمی تالاموس می شود.

این دستگاه در اکتبر 2020 برنده نام دستگاه موفق FDA شد و نامزد جایزه بهترین فناوری پزشکی Prix Galien در سال 2021 بود.

Barostim

Barostim Neo CVRx یک دستگاه تعدیل کننده عصبی نارسایی قلبی است.

CVRx مستقر در مینیاپولیس این دستگاه را برای بهبود علائم در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی پیشرفته که برای سایر دستگاه‌های نارسایی قلبی مناسب نیستند، با فعال‌سازی الکتریکی با رورفلکس برای کاهش فعالیت سمپاتیک و افزایش فعالیت پاراسمپاتیک طراحی کرده است.

این دستگاه در آگوست 2019 تأییدیه FDA را دریافت کرد. این دستگاه در مسیر PMA تأیید شد.

سیستم دریچه ریوی ترانس کاتتر Sapien 3 با پیش استنت تطبیقی Alterra

سیستم دریچه ریوی ترانس کاتتر Sapien 3 Edwards با پیش استنت تطبیقی Alterra، یک استنت مبتنی بر کاتتر و دریچه قلب مصنوعی برای درمان بیمارانی است که مجرای خروجی بطن راست آنها بیش از حد نشتی دارد.

Alterra، استنت مبتنی بر کاتتر، از نیکل-تیتانیوم خود انبساط شونده ساخته شده است، در حالی که دریچه قلب مصنوعی Sapien 3 از بافت گاوی ساخته شده است که برای پشتیبانی به یک قاب کبالت کروم قابل انبساط با بالون متصل شده است. این سیستم برای استفاده در تعویض دریچه ریوی، زمانی که مجرای دریچه ریوی بیمار یا دریچه مصنوعی ریوی به درستی کار نمی کند تایید شده است. در ماه ژانویه برای درمان مجرای خروجی بطن راست، مجوز گسترش FDA را دریافت کرد.

برای شروع درمان با استفاده از سیستم دریچه ریوی ترانس کاتتر Sapien 3 با پیش استنت تطبیقی Alterra، پزشک یک کاتتر را از طریق یک ورید بزرگ در ساق پا وارد می کند. کاتتر دارای استنت Alterra فشرده در انتهای آن است و از طریق رگ های خونی فشار داده می شود تا به دریچه ریوی برسد؛ استنت آزاد می‌شود و به مجرای خروجی بطن راست بیمار متصل می‌شود و دریچه Sapien 3 از طریق یک کاتتر بالون مستقر می‌شود و تا زمانی که به محل استنت Alterra برسد فشار داده می‌شود.

هنگامی که دریچه مصنوعی در جای خود قرار گرفت، توسط یک بالون منبسط شده و داخل استنت Alterra لنگر می‌یابد و مانند دریچه قدیمی عمل می‌کند و مانند دری باز و بسته می‌شود تا خون را مجبور به جریان در جهت صحیح کند.

FloPatch

Flosonics Medical's FloPatch یک سونوگرافی داپلر پوشیدنی و نقطه مراقبت برای ارزیابی همودینامیک است.

سیستم اولتراسوند بی سیم ارزیابی های همودینامیک سریع و قابل تکرار را در عرض چند ثانیه به پزشکان ارائه می دهد.

برنامه همراه دارای یک رابط کاربر پسند است که ردی از سرعت خون شریانی را در زمان واقعی نمایش می دهد. موتور تجزیه و تحلیل Flosonics قادر است هر ضربان قلب را برای ارائه معیارهای همودینامیک اندازه گیری کند.

GammaTile، فناوری های پزشکی GT

GammaTile GT Medical Technologies یک پرتودرمانی با هدف جراحی (STaRT) برای تومورهای مغزی است.

GammaTile برای ارائه درمان فوری و با دوز شدید پس از اتمام رزکسیون طراحی شده است. این شرکت می‌گوید که سیستم درمانی می‌تواند بقای محلی بدون عود را با حداقل عوارض افزایش دهد تا بار بیمار را کاهش دهد و از انطباق اطمینان حاصل کند.

این سیستم دارای فاصله یکنواخت منبع تابش برای اطمینان از توزیع یکنواخت دوزها است. این یک کلاژن قابل جذب و سازگار است که بافت های سالم را حفظ می کند. این دستگاه از منبع تشعشع سزیم-131 با نیمه عمر 9.7 روز استفاده می کند و طراحی آن به محدود کردن قرار گرفتن در معرض تشعشع برای کارکنان پزشکی و مراقبان کمک می کند.

Trudhesa، داروسازی ایمپل

Impel Pharmaceuticals’ Trudhesa ترکیبی از دارو و دستگاه است که دارو را از طریق بینی برای درمان میگرن ارائه می دهد.

دستگاه تحویل بویایی دقیق (POD) به آرامی اسپری بینی دارویی را برای ارائه داروی تسکین سردرد میگرنی Dihydroergotamine Mesylate در کمتر از 15 دقیقه، بدون درد ثابت به مدت دو روز از یک دوز ارائه می دهد.

FDA ترکیب دارو-دستگاه را در سپتامبر سال گذشته برای درمان میگرن حاد را در بزرگسالان تایید کرد. اسپری بینی به دارو اجازه می دهد تا از طریق فضای بالای بینی غنی از عروق به سرعت جذب جریان خون شود و برای تسکین سریع، پایدار و مداوم علائم بدون نیاز به تزریق یا انفوزیون، روده را دور می زند.

تزریق Pylarify و Pylarify AI، لانتئوس

Pylarify AI یک پلتفرم هوش مصنوعی پاکسازی شده توسط FDA است که به تعیین کمیت استاندارد تزریق Pylarify در اسکن‌های PET و CT کمک می‌کند.

Lantheus Holdings’ Pylarify injection، یک عامل تصویربرداری PET با هدف PSMA مولکول کوچک فلورینه شده است که امکان تجسم غدد لنفاوی، استخوان و بافت نرم را فراهم می کند و برای تعیین وجود یا عدم وجود سرطان مکرر یا متاستاتیک پروستات استفاده می شود. سیستم Pylarify AI یک الگوریتم یادگیری عمیق است که به پزشکان اجازه می دهد تا ارزیابی های کمی استاندارد شده تصاویر PSMA/PET/CT را انجام دهند.

Lantheus Holdings نرم افزار دستگاه را در نوامبر 2021 راه اندازی کرد. می توان آن را به عنوان یک برنامه ابر وب یا در یک فایروال امن در یک سرور محلی مستقر کرد. این برای استفاده توسط کارکنان مراقبت های بهداشتی برای پذیرش، انتقال، ذخیره سازی، نمایش تصویر، دستکاری، کمی سازی و گزارش تصاویر پزشکی دیجیتال در نظر گرفته شده است.

LifeVac

LifeVac یک دستگاه پاکسازی راه هوایی بدون برق، غیرتهاجمی و یکبار مصرف است که فرد مبتلا به انسداد راه هوایی را احیا می کند.

دستگاه پزشکی کلاس II ثبت شده توسط FDA برای استفاده در مواقعی است که پروتکل های خفگی بدون موفقیت دنبال شده است. دستگاه روی دهان قربانی خفگی قرار می گیرد و دریچه یک طرفه خلاء ایجاد می کند تا جسم را در گلو جابجا کند. دریچه یک طرفه آن اجازه نمی دهد هوا در یک حرکت رو به پایین وارد بدن انسان شود.

LifeVac برای مصرف کنندگان طراحی شده و می تواند برای افرادی با وزن کمتر از 22 پوند استفاده شود. این دستگاه توسط مدارس و اورژانس نیز استفاده می شود. سه کیت برای کاربردهای خانگی، مسافرتی و EMS وجود دارد که هر کدام با ماسک‌های کودکان و بزرگسالان برای تناسب دقیق‌تر بر اساس نیازهای بیمار هستند.

Prospera، ناترا

Natera's Prospera یک آزمایش خون ارزیابی رد پیوند است که می تواند رد کلیه پیوندی را ارزیابی کند.

فناوری DNA بدون سلول دارای ارزش پیش‌بینی منفی 95 درصد است و سه برابر کمتر از کراتینین سرم استاندارد طلا رد می‌شود. Prospera علائم هشدار دهنده اولیه رد پیوند را ارائه می دهد تا احتمال نارسایی پیوند کلیه را با یک خون گیری غیرتهاجمی کاهش دهد.

Natura همچنین ارزیابی رد پیوند Prospera را برای قلب و ریه انجام می دهد.

Signatera، ناترا

Signatera Natera یک سنجش بیماری باقیمانده مولکولی (MRD) است که عود سرطان را زودتر از ابزارهای مراقبت استاندارد شناسایی می کند.

شرکتNatera، این ابزار را به عنوان یک سنجش خاص تومور برای مراقبت فردی سرطان طراحی کرد. این یک سنجش سفارشی دارد که بر اساس امضای جهش منحصر به فرد یک تومور است و می تواند جهش های تومور را در منبع شناسایی و ردیابی کند.

هنگامی که سیستم سنجش را شخصی‌سازی کرد، می‌توان از خون بیمار برای پایش دقیق سرطان در طول زمان استفاده کرد.

پس از جراحی برای ارزیابی نیاز به شیمی درمانی کمکی استفاده می شود.

برونکوسکوپ سونوگرافی اندوبرونشیال BF-UC190F، المپوس آمریکا

برونکوسکوپ سونوگرافی اندوبرونشیال BF-UC190F (EBUS) آخرین نسل از دستگاه های آندوسکوپی Olympus است.

EBUS برای تشخیص سرطان ریه استفاده می شود. این وسیله اجازه می دهد تا زاویه و رویکرد بهبود یافته برای دسترسی به مکان های نمونه برداری هدف برای دسترسی و کنترل افزایش یابد.

Olympus EBUS را با نوک دیستال فشرده و زاویه دید افزایش یافته برای افزایش قدرت مانور برای رسیدن به ایستگاه های غدد لنفاوی در قسمت های مدیاستن و ناف ریه طراحی کرد. این یک زاویه مایل رو به جلو کاهش یافته 20 درجه بود تا جهت گیری آندوسکوپی آسان تر را امکان پذیر کند تا اپراتور بتواند تصویر آندوسکوپی را در میدان دید کامل در حین حرکت در راه های هوایی در طول یک عمل نگه دارد.

EBUS جهت گیری سوزن را با زاویه سوراخ تندتر بهبود بخشیده است تا جهت گیری عمود بر سوزن را به سمت هدف برای نفوذ صاف تر هدف بین حلقه های غضروف و سایر عروق مهم فراهم کند.

بیشتر بدانید: همه چیز از آمادگی پیش از آندوسکوپی  تا ترخیص

سیستم جادا، ارگانون

Organon سیستم Jada را برای کنترل و درمان خونریزی یا خونریزی غیرطبیعی رحم پس از زایمان در زمانی که مدیریت محافظه کارانه ضروری است، طراحی کرد.

به گفته این شرکت، Organon این سیستم را برای اعمال یک خلاء سطح پایین برای تشویق انقباض طبیعی رحم برای کمک به کنترل و درمان خونریزی غیرطبیعی رحم یا خونریزی پس از زایمان طراحی کرده است.

سیستم جادا از سیلیکون نرم ساخته شده و دارای یک حلقه داخل رحمی است که دارای منافذ خلاء داخلی در داخل یک سپر محافظ برای تخلیه خون است. حلقه دهانه رحم قابل انبساط با مایع استریل پر می شود تا یک ساختاری ایجاد کند که خلاء را در رحم نگه می دارد و یک رابط در انتهای لوله دستگاه به یک منبع خلاء تنظیم شده متصل می شود.

سیستم همودیالیز Tablo

بیشتر بدانید: دیالیز چیست؟

Outset Medical's Tablo یک سیستم همودیالیز برای درمان دیالیز در خانه است.

این سیستم برای استفاده از داده های بی سیم، اتوماسیون مبتنی بر حسگر و صفحه نمایش لمسی طراحی شده است تا مراقبت های دیالیز در خانه را در دسترس تر کند و برای استفاده در تنظیمات مختلف در نظر گرفته شده است و از یک پریز برق و آب لوله کشی برای کار در حین مدیریت تصفیه آب و تولید دیالیز در یک واحد استفاده می کند.

Titan SGS، باریاتریک استاندارد

Titan SGS یک استپلر جراحی برای یک رویکرد مبتنی بر آناتومی برای برداشتن معده و اسلیو است.

Standard Bariatrics جراحی مبتنی بر آناتومی را طراحی کرد تا به جراحان کمک کند تا در روش‌های اسلیو گاسترکتومی به آناتومی کیسه آستین معده سازگارتر و متقارن‌تری دست یابند. این یک خط منگنه 23 سانتی متری دارد که به جراحان اجازه می دهد منگنه ها را در یک شلیک برنامه ریزی و قرار دهند.

اکسیتا، جراحی دیجیتال واقعی

Occipta True Digital Surgery یک میکروسکوپ سه بعدی بدون چشم و کاملا هدآپ برای جراحی ترمیمی است.

شرکت مستقر در Goleta در کالیفرنیا این سیستم رباتیک را برای کنترل بیشتر بر موقعیت دوربین طراحی کرد.

طراحی بدون چشمی آن، انعطاف‌پذیری و دامنه حرکت با موقعیت‌یابی دوربین را برای نمای شخصی‌تر در طی مراحل بازسازی امکان‌پذیر می‌کند.

Occipta دارای فناوری "Lock on Target" است که به جراح اجازه می دهد یک ناحیه یا شی را در یک میدان جراحی انتخاب کند و به اطراف بچرخد تا تمام جنبه های نقطه کانونی ثابت را ببیند. همچنین دارای فناوری حافظه نقطه راه است که به سیستم اجازه می دهد چندین موقعیت را ذخیره کند و به طور خودکار بین نقاط بین راه ذخیره شده حرکت کند.

نور پس‌زمینه در سیستم به تجسم ساختارهای اطراف با گزینه‌ای برای پخش در حرکت آهسته کمک می‌کند. مانیتورهای 3D 4K به پزشکان اجازه می‌دهند پشت خود را صاف نگه دارند و سر خود را در طول مدت عمل بالا نگه دارند.

تست کلیک بر سلامت جنسی پزشکی Visby

تست کلیک سلامت جنسی Visby Medical یک دستگاه مراقبت از عفونت های مقاربتی (STIs) است.

این آزمایش که توسط FDA تایید شده است تا تشخیص را در کمتر از 30 دقیقه ارائه دهد. آزمایش PCR Visby به پزشکان اجازه می دهد تا در مورد نتایج بحث کنند و درمان شخصی را در طول ویزیت بیمار برای رفع نیاز به درمان احتمالی تجویز کنند.

این دستگاه نوآورانه پزشکی، تقریباً 97 درصد دقت یا بیشتر را برای تشخیص کلامیدیا، سوزاک و تریکوموناس نشان داده است، که سه عامل بیماری‌زای رایج هستند که در صورت عدم درمان، باعث ایجاد عفونت می‌شوند و به طور دائم به سیستم تولید مثل زنان آسیب می‌رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha