شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 349381

هر چند برای بهبود و درمان به مشورت با پزشک نیاز داریم اما در موارد ضروری با چند ترفند ساده مثل تمرین تنفسی و پیاده روی روزانه می توان به بهبود سلامت بدن ، حفظ آرامش مبارزه با زوال عقل ،کنترل سطح قند خون و ... کمک کرد

8 ترفندخانگی برای بهبود سلامت بدن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، حفظ سلامت بدن یکی از دغدغه های همه انسان هاست. ما برای تشخیص سلامت بدن معمولا چکاپ سالانه انجام می دهیم و برای دادن آزمایش کلی پیش پزشک می رویم. در ادامه 8 ترفند برای بهبود و تشخیص میزان سلامت بدن را به شما معرفی خواهیم کرد.



تست نیشگون گرفتن برای تشخیص کم آبی


نیشگون گرفتن سریع پوست می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که بفهمید آیا بدن شما به اندازه کافی مایعات دریافت می کند یانه. برای این تست، به سادگی پوست یکی از بند انگشتان خود را برای حدود ۳ ثانیه فشار دهید، سپس رها کنید.اگر به خوبی هیدراته شده باشید، پوست در عرض چند ثانیه به حالت اولیه خود باز می‌گردد اما اگر بدن شما کم آب شده باشد، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و برای لحظاتی در همان حالت باقی می ماند.


پیاده روی سریع و کنترل سطح قند خون


بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۲ تا ۵ دقیقه پیاده‌روی بعد از غذا می‌تواند به جلوگیری از افزایش شدید قند خون کمک کند. این ترفند، متابولیسم قند خون را بعد از غذا خوردن در مقایسه با نشستن طولانی مدت بعد از غذا بهبود می بخشد.


10 هزار قدم پیاده روی و کاهش خطر زوال عقل


پیاده روی کردن تا 10 هزار قدم در روز، می‌تواندخطر زوال عقل را به نصف برساند. برای کسانی که نمی توانند تا این حد راه بروند، تنها 4هزار قدم در روز می تواند خطر زوال عقل را تا یک چهارم کاهش دهد. گام‌های سریع‌تر نتایج عالی به همراه دارد، بنابراین پیاده‌روی سریع، بهترین گزینه است.


بخوابید، وزن کم کنید


استراحت کافی در شب، میزان غذایی را که افراد در طول روز می خورند، کاهش می دهد. افرادی که خواب کافی در شب دارند، به طور متوسط حدود ۲۷۰ کالری کمتر از بزرگ سالانی که کم خوابند، دریافت می کنند.۷ تا ۹ ساعت خواب توصیه شده در شب، به تنظیم سوخت وساز کمک می کند و به گرسنگی کمتر و ولع کمتر منجر می شود.


تمرین تنفسی و حفظ آرامش

اگر نیمه شب از خواب بیدار می شوید، این تکنیک می تواند به شما کمک کند آرام شوید و دوباره بخوابید. ابتدا تا ۴ شماره نفس بگیرید. سپس نفس خود را حبس کنید و تا ۷ بشمارید. در نهایت در حین شمارش تا ۸ نفس خود را بیرون دهید. تکرار این الگو ضربان قلب شما را کاهش می دهد و احساس آرامش خواهید کرد.


برای تقویت حافظه، داستان بخوانید


حافظه در دهه ۳۰ زندگی شروع به کاهش می کند. خواندن رمان‌ به پایداری حافظه کمک می کند اما کتاب‌های غیرداستانی این ویژگی را ندارند. در یک کتاب داستانی، بدون پرش، باید از ابتدا تا انتها پیش روید اما مهم تر از همه، شما باید شخصیت ها را به خاطر بسپارید.


یک نوشیدنی برای خداحافظی با یبوست


این نوشیدنی از ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا، نصف لیمو و یک فنجان آب تشکیل شده است. برای درست کردن آن، همه مواد را با هم مخلوط کنید و بگذارید پنج دقیقه بماند تا دانه‌های چیا شروع به ژله‌ای شدن کنند. این ترکیب می تواند فیبر و آب مورد نیاز را تامین کند و به کاهش یبوست کمک کند.

کاهش اضطراب با ورزش

انجام تمرینات کاردیو و قدرتی حداقل به مدت ۶۰-۴۵ دقیقه، سه بار یا بیشتر در هفته، حداقل به مدت سه ماه، اضطراب را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha