یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش برف و برف در بیشتر نقاط کشور/خلیج‌فارس مواج است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطق غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش همراه با وزش باد، پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در مناطق مرتفع و سردسیر بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد، ادامه داد: این شرایط را طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در شرق استان هرمزگان بارش باران را شاهد هستیم، افزود: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب کرمان و نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه چهارشنبه در جنوب غرب، جنوب، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی شاهد ادامه بارش‌ها هستیم، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس، فردا نیز نیمه شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم اند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران نیمه ابری است و این شهر بارش پراکنده و وزش باد را در پیش دارد، بیشینه دمای پایتخت ۸ درجه بالای صفر است و کمینه دمای آن به ۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: امروز سردترین نقطه کشور میان‌دشت در اصفهان با ۱۳ درجه زیر صفر، دیزین بالا ۹ درجه زیر صفر، آبعلی و دیزین پایین و بن در چهارمحال و بختیاری ۸ درجه زیر هستند.

رفیعی افزود: گرم‌ترین نقطه کشور مربوط به میناب در استان هرمزگان و بندر عباس است که دیروز دمای ۲۸ درجه بالای صفر را تجربه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha