یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

تداوم بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته/نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای سواحل دریای خزر، خراسان‌شمالی و در برخی از مناطق خراسان رضوی بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف تداوم دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز دریای‌خزر مواج و متلاطم است، ادامه داد: در جنوب کشور از جمله شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان شاهد رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا بارش در مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد، افزود: با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور، فردا در خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، غرب یزد و کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید را انتظار داریم.

گودرزی با اشاره به اینکه در مناطق سردسیر این استان‌ها، بارش به شکل برف رخ می‌دهد، اظهار کرد: فردا در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز با رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید مواجه هستیم.

وی ضمن بیان اینکه چهارشنبه بارش‌ها در کشور تداوم دارد و در نوار شمالی بارش‌ها کاهش می‌یابد، توضیح داد: پنجشنبه مجدد با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در این مناطق آغاز می‌شود که این شرایط حاکی از آن است که بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در کشور تداوم دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان تهران نیمه ابری تا ابری است و گاهی وزش ملایم باد دارد و فردا نیز بارش‌های پراکنده در پایتخت ادامه دارد.

گودرزی افزود: بویین زهرا، میان‌دشت، وکوهرنگ با دمای کمینه ۱۷ درجه زیرصفر سردترین منطقه کشور و جزیره ابوموسی و چابهار با ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق کشور ثبت شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha