با امید به زندگی طولانی تر، افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری های مزمن و افزایش هزینه های پزشکی، فشار روزافزونی بر سیستم های پزشکی در سراسر جهان وجود دارد. همچنین یک تغییر رو به رشد به سمت رویکردهای سلامت دیجیتال در پزشکی وجود دارد.

 مزایای سیستم های سلامت دیجیتال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اینوفاب هلث ، سیستم‌های سلامت دیجیتال بیماران را با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود ارتباط بیشتری میدهد و آنها را به طراح برنامه‌های مراقبت و درمان مردم تبدیل می‌کند. دسترسی سریع، مستقیم و مشترک به وضعیت سلامت فعلی بیمار، حس مشارکت، اعتماد و شفافیت بین بیمار و پزشک را افزایش می دهد.

این بخشی از مزایای سیستم های سلامت دیجیتال است. در این مطلب به بخشی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

1. مراقبت های بهداشتی دیجیتالی پاسخگو و پایدار هستند

با امید به زندگی طولانی تر، افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری های مزمن و افزایش هزینه های پزشکی، فشار روزافزونی بر سیستم های پزشکی در سراسر جهان وجود دارد. همچنین یک تغییر رو به رشد به سمت رویکردهای سلامت دیجیتال در پزشکی وجود دارد. با پلتفرم‌های سلامت دیجیتال، بیماران دسترسی سریع‌تری به خدمات بهداشتی دارند و کیفیت مراقبت‌های ارائه‌شده به آنها را بهبود می‌بخشد. به طور همزمان، این پلتفرم ها با پیشروی ایده خودمراقبتی برای بیماران، به کاهش بار بر روی امکانات پزشکی کمک می کنند.

2. پیشگیری قبل از درمان با سلامت دیجیتال

فن‌آوری‌های سلامت دیجیتال به بیماران کمک می‌کنند تا از طریق نظارت و ردیابی منظم علائم، شرایط سلامت خود را مدیریت کنند. مهمتر از آن، ابزاری برای تشخیص زودهنگام تغییرات قابل توجه در پیشرفت بیماری در یک بیمار، قبل از اینکه سلامت ریه به طور غیر قابل برگشت به خطر بیفتد. بنابراین، پلتفرم‌های سلامت دیجیتال هم برای بیماران مبتلا به بیماری‌های تنفسی و هم برای بیمارانی که به‌عنوان «در معرض خطر» طبقه‌بندی می‌شوند، ارزش بسیار زیادی دارند.

3. مدل سازی مجدد رابطه بیمار و پزشک

دسترسی سریع، مستقیم و مشترک به وضعیت سلامت فعلی بیمار، حس مشارکت، اعتماد و شفافیت بین بیمار و پزشک را افزایش می دهد. عوامل مهم موثر بر سلامت مانند زمان روز، محرک های محیطی، استفاده از داروها و پایبندی به داروها را می توان در زمان واقعی ثبت کرد و می توان از آنها برای ارائه نمایه واضحی از حساسیت های وضعیت بیمار استفاده کرد.

4. گسترش دسترسی به پزشکان و متخصصین

هدف نوآوری های سلامت دیجیتال کاهش بار اداری متخصصان و پزشکان و سایر جنبه های تکراری شغل آنها است. این باعث افزایش زمان آنها برای تماس و نظارت واقعی با بیمار می شود. این امر به ویژه برای بیماران یا کلینیک های واقع در مناطق روستایی یا برای مراقبت در منزل بیماران سرپایی برای سفر دشوار است یا توصیه نمی شود بسیار مهم است. بیماران با فناوری‌های بالینی ، مجهز میشوند تا اطلاعات سلامتی خود را در هر زمان در اختیار پزشک خود قرار دهند و این مزیت بزرگ سلامت دیجیتال است

5.سلامت دیجیتال مقرون به صرفه است

دسترسی به فناوری‌های پزشکی مقرون‌به‌صرفه در کلینیک‌ها، بار مالی مرتبط با مدیریت بیماری را هم برای کلینیک و هم برای بیماران کاهش می‌دهد. بسیاری از پلتفرم‌های سلامت دیجیتال همچنین دروازه‌ای به جوامع آنلاین هستند که در آن بیماران می‌توانند تشویق و تعامل با سایرینی که مشکلات بهداشتی مشابهی دارند پیدا کنند.

مزایای سیستم های سلامت دیجیتال در مورد بیماری های تنفسی نیز بسیار دیده می شود. سلامت از راه دور نظارت بر این بیماری ها را آسان تر و ساده تر می کند. توانایی حمل تست‌های اسپیرومتری در یک پلتفرم مجازی، بار آن‌ها را برای متخصصان و پزشکان و بیماران بسیار کمتر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha