بسیاری از ما داشتن پوست زیبا را به استفاده از لوازم آرایشی مراقبت از پوست به تنهایی مرتبط می‌دانیم، اما این یک ارتباط منصفانه نیست. پس از گذشتن از یک سن خاص، علائم مشخصی از پیری مانند لک، حلقه های زیر چشم، چین و چروک و تیرگی شروع به انعکاس در صورت ما می کند.

مواد غذاییِ شگفت انگیز برای داشتن پوستی بدون چین و چروک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرنتینگ فرست کرای ما از محصولات مختلفی برای مشکلات پوستی مختلف استفاده می کنیم. ما حتی به درمان‌های پوستی امیدوارکننده هم کمک می‌کنیم، اما نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، در حالی که نگران مشکلات پوستی هستیم، تنها چیزی که کمتر نگران آن هستیم (یا کاملا فراموش می کنیم که نگران آن باشیم)، رژیم غذایی است.

پوست زیبا و درخشان با انتخاب مواد غذایی خوب و مصرف آب سالم شروع می شود. اگر می خواهید از چین و چروک پوست جلوگیری کنید، وقت آن رسیده است که رژیم غذایی خود را تغییر دهید، زیرا خوردن غذاهای مغذی می تواند برای پوست شما معجزه کند.

9 غذایی که برای داشتن پوستی بدون چین و چروک باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

غذاهای پر از مواد مغذی ضد پیری می توانند از پوست شما در برابر اشعه های مضر فرابنفش و سایر آسیب های محیطی محافظت کنند و با اعمال جادوی خود از درون، پوستی جوان تر به شما بدهند. بیایید ببینیم چه غذاهایی می توانند به شما در مبارزه با چین و چروک کمک کنند و درخشش را به صورت شما بازگردانند.

پاپایا

این غذای فوق العاده سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A، C، E و K و مواد معدنی است که به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش خطوط و چین و چروک کمک می کند. پاپایا حتی حاوی آنزیمی به نام "پاپائین" است که به عنوان یک ترکیب ضد التهابی عمل می کند و مزایای ضد پیری را ارائه می دهد. این میوه مغذی را در صبحانه خود بگنجانید و ظاهری شاداب و جوان داشته باشید.

پاپایا

کلم بروکلی

کلم بروکلی به دلیل فواید مختلفی که ارائه می دهد، امروزه در بین افراد مراقب سلامتی بسیار محبوب شده است. خواص ضد پیری و ضد التهابی بروکلی آن را به ویژه برای پوست مفید می کند. این سبزی غنی از ویتامین C همچنین به تولید کلاژن، پروتئین ضروری در بدن کمک می کند که پوست شما را سالم و محکم نگه می دارد. اگر طعم کلم بروکلی خام را دوست ندارید، می‌توانید آن را بخارپز کنید، چاشنی های مورد علاقه‌تان را اضافه کنید و لذت ببرید.

مواد غذاییِ شگفت انگیز برای داشتن پوستی بدون چین و چروک

آووکادو

آووکادو میوه ای غنی از مواد مغذی و منبع چربی های خوب است. آنها همچنین انباری از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند به شما در مبارزه با رادیکال های آزاد (یکی از دلایل برجسته پیری) کمک کنند. آووکادو همچنین حاوی ویتامین های A، C، E و K و سایر مواد مغذی ضروری است. محتوای ویتامین A موجود در آووکادو به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و به شما پوستی درخشان می دهد. می توانید آووکادو را در سالاد بگنجانید، اسموتی درست کنید یا فقط آن را خام بخورید.

مواد غذاییِ شگفت انگیز برای داشتن پوستی بدون چین و چروک

سیر

این سبزی کوچک می تواند برای پوست شما معجزه کند. اگرچه ممکن است طعم تند و تیز سیر را دوست نداشته باشید، اما احتمالاً وقتی فواید خوردن حبه های سیر را تجربه کردید، از آن بدتان نمی آید. آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در سیر می توانند به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد که تولید کلاژن را تجزیه می کنند، کمک کنند. سیر به هر غذایی طعم می بخشد و از آنجایی که اکنون می دانید چقدر برای پوست شما مفید است، آن را سخاوتمندانه به غذاهای خوش طعمی که درست می کنید اضافه کنید. حبه های سیر خرد شده یا کامل را به هر ظرفی اضافه کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند تا ترکیبات مفید آن فعال شود. حتی می توانید آن را به سالاد، پاستا، سس و... اضافه کنید.

سیر

هویج

هویج منبع ایده آلی از ویتامین C است که می تواند به تولید کلاژن در بدن شما کمک کند، بنابراین خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می بخشد و خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد. علاوه بر این، هویج همچنین دارای فیبر و آب بالایی است که آن را به میوه ای ایده آل برای پوست تبدیل می کند. در حالی که می توانید هویج را به شکل حلوا بخورید، سعی کنید آن را زیاد مصرف نکنید زیرا خوب می دانید که شکر موجود در حلوا برای سلامتی شما مفید نیست. بنابراین، با دقت انتخاب کنید.

هویج

اسفناج

اسفناج منبع خوبی از بتاکاروتن و ویتامین C است که دوباره تولید کلاژن را افزایش می دهد و پوستی صاف و شاداب به شما می بخشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف مانند کوآنزیم (CoQ10) است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در سلول های بدن شما کمک می کند. بدن ما این آنتی اکسیدان ها را به طور طبیعی تولید می کند، اما با افزایش سن، توانایی بدن برای تولید CoQ10 کاهش می یابد و پوست ما را مستعد آسیب می کند. با این حال، خوردن اسفناج و سایر سبزیجات برگ سبز می تواند نیاز آنتی اکسیدان های بدن شما را برآورده کند و پوستی زیبا به شما بدهد.

اسفناج

آجیل

اکثر ما عاشق خوردن آجیل هستیم. خوب، خوبی این است که اگر به خوردن آجیل علاقه دارید، می توانید این کار را ادامه دهید (هر چند در مقادیر سالم!)، زیرا آنها برای سلامتی و پوست شما بسیار مفید هستند. آجیل، به خصوص بادام، منبع خوبی از ویتامین E است که به ترمیم پوست و محافظت از آن در برابر اشعه های مضر UV کمک می کند. به طور مشابه، گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهابی است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید کمک می کند و به آن درخشندگی می بخشد. بنابراین بهتر است روزانه یک مشت آجیل بخورید.

آجیل

شکلات تلخ

دوستداران شکلات، آیا از پیدا کردن شکلات تلخ در لیست ما خوشحال نیستید؟ اکنون، شما بهانه کامل (یا بگوییم دلیل موجه!) برای ادامه خوردن شکلات تلخ دارید. شکلات تلخ حاوی فلاونول هایی است که خواص ضد التهابی دارند. همچنین منبع بالقوه ویتامین C و E است که به مبارزه با علائم پیری کمک می کند. هر چه مقدار کاکائو در شکلات تلخ بیشتر باشد، آنتی اکسیدان بیشتری دارد. بنابراین، وقتی می‌خواهید شکلات تلخ بخرید، در نواری که انتخاب می‌کنید به دنبال درصد کاکائو باشید.

شکلات تلخ

چای سبز

چای سبز حاوی کاتچین است که به مبارزه با چین و چروک، لک و سایر مشکلات پوستی کمک می کند. برای داشتن پوستی درخشان و بدنی سالم، به جای چای یا قهوه معمولی خود، چای سبز بنوشید. می توانید روزانه 3-4 فنجان چای سبز بنوشید.

چای سبز

اینها برخی از غذاهای سالم هستند که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. غذای خوب بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید - چین و چروک های شما ناپدید می شوند. انتخاب‌های غذایی که امروز انجام می‌دهید روی پوست و سلامت فردا شما تأثیر می‌گذارد، پس مراقب باشید و سالم غذا بخورید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha