همه بچه‌ها به چربی‌های مغذی برای مغزشان، به کلسیم برای استخوان‌ها و همه دیگر انواع ویتامین‌ و مواد معدنی نیاز دارند. در ادامه توضیح خواهیم داد که کدام مواد غذایی در گروه سالم‌ترین خوراکی‌ها برای کودکان قرار می‌گیرند.

۵ خوراکی سالم برای کودکان | این نوع ماست ها را به کودکان ندهید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت، کسانی که درباره غذا خوردن با بچه‌ها کشمکش کرده‌اند، حتما می‌دانند که بچه‌ها هر غذایی را راحت نمی‌خورند. با این حال، همه بچه‌ها به چربی‌های مغذی برای مغزشان، به کلسیم برای استخوان‌ها و همه دیگر انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند. در ادامه برای شما پدرها و مادرها توضیح خواهیم داد که کدام مواد غذایی در گروه سالم‌ترین خوراکی‌ها برای کودکان قرار می‌گیرند.  

۱. ماست 


ماست یکی از خوراکی‌های عالی برای کودکان است که می‌تواند به‌عنوان صبحانه، میان‌وعده یا حتی دسر مصرف شود، اما ماست انتخاب‌شده برای کودکان به‌هیچ‌وجه نباید حاوی قندهای افزوده باشد. ماست‌های یونانی غنی‌شده با ویتامین D که پروتئین بیشتری در کنار ترکیبات مغذی دیگر و البته پروبیوتیک‌ها دارند، واقعا انتخاب فوق‌العاده‌ای برای بچه‌ها هستند. افزودن توت‌های تازه یا غلات سبوس‌دار به این ماست‌ها می‌تواند ارزش تغذیه‌ای آنها را برای بچه‌ها نیز بیشتر کند.

۲. لوبیا و انواع حبوبات


انواع لوبیا و دیگر حبوبات مانند نخود جزو خوراکی‌های بسیار مغذی برای کودکان هستند. لوبیاهای مختلف که مقادیر بالایی از پروتئین و فیبر را به بدن می‌رسانند، منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت پروتئین‌های گیاهی هستند. البته لوبیا و دیگر انواع حبوبات زمانی برای بچه‌ها کاملا مفید خواهند بود که به‌صورت خانگی تهیه و مصرف شوند. بچه‌های ۴ تا ۸ ساله در طی هر روز باید ۲۵ گرم فیبر دریافت کنند، درحالی که گنجاندن لوبیا و دیگر حبوبات مانند نخود در رژیم غذایی آنان می‌تواند فیبر دریافتی آنان را به سطح استاندارد برساند. فیبرهای غذایی به تقویت گوارش کمک می‌کنند و نقش مثبتی در افزایش احساس سیری دارند.

۳. تخم‌ مرغ


یک عدد تخم‌مرغ بزرگ حدود ۶ گرم پروتئین و مقادیر خوبی از ویتامین D را در کنار مقادیری از ویتامین B۱۲ و آهن وارد بدن می‌کند. انواع تخم‌مرغ غنی‌شده با اسیدهای چرب امگا-۳ هم به رشد مغزی کودکان کمک می‌کنند. در مورد کلسترول موجود در تخم‌مرغ هم لازم نیست نگران باشید زیرا چربی‌های اشباع و چربی‌های ترانس دارای اثرات اساسی‌تر و مخرب‌تری در جهت افزایش کلسترول بد خون هستند. بنابراین، به‌ جای اینکه از خوراکی‌های ناسالم مانند فراورده‌های گوشتی در تهیه صبحانه برای بچه‌ها استفاده کنید، به‌راحتی می‌توانید تخم‌مرغ را در کنار سبزیجات یا صیفی‌جات برای فرزندتان آماده کنید.

۴. شیر


شیر نقش مهمی در شکل‌گیری استخوان‌های مستحکم دارد زیرا سرشار از کلسیم و ویتامین D است درحالی که مقادیر خوبی از فسفر، ویتامین B۱۲، پتاسیم و پروتئین را هم وارد بدن می‌کند. اگر فرزندتان به نوشیدن شیر گاو علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، می‌توانید شیرهای جایگزین اما غیرشیرین‌شده را برای او تهیه کنید. در میان شیرهای جایگزین، میزان پروتئین موجود در شیر سویا از همه دیگر گزینه‌ها بیشتر است. شیر سویای غنی‌شده می‌تواند مقادیر بالایی از کلسیم و ویتامین D را به بدن برساند که معمولا با میزان این ترکیبات در شیر گاو برابر است.

۵. مغزها و دانه‌های خام


مغزها و دانه‌های خام، غیرشور و غیرچرب جزو بهترین خوراکی‌ها برای بچه‌ها هستند، در حالی که مقادیر بالایی از فیبرهای غذایی، پروتئین و چربی‌های سالم را برای بدن آنان فراهم می‌کنند. شما می‌توانید مغزها و دانه‌های مختلف مانند گردو، پسته، بادام، بادام‌زمینی، دانه آفتابگردان، دانه چیا و... را با همدیگر مخلوط کنید و هر روز مقداری از این خوراکی را به‌عنوان میان‌وعده در اختیار فرزندتان بگذارید. منیزیم یا امگا-۳ موجود در این خوراکی‌های سالم و ساده نیز به افزایش انرژی بدن و شکل‌گیری استخوان‌ها کمک می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha