سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 349886

یکی از عوارضی که معمولا بیشتر خانم های باردار حتی بعد از بارداری با آن مواجه می‌شوند، عفونت گوش میانی است اما علایم این بیماری چیست و چگونه درمان خواهد شد.

درمان عفونت گوش در بارداری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، علت چیست؟به‌طور کلی ایجاد عفونت در بارداری بسیار شایع‌ است. تغییرات گوش، حلق و بینی در دوران بارداری امکان خطر ابتلا به عفونت گوش را افزایش می‌دهد.عفونت گوش می‌تواند ناشی از عفونت باکتریایی یا ویروسی باشد.


علایم عفونت گوش در زمان بارداری


حس گزگز کردن در گوش، از دست دادن شنوایی، سردرد، ترشح مایعات از گوش، احساس فشار در داخل گوش و بروز تورم در گوش میانی یا داخلی چند نمونه از علایم عفونت گوش در دوران بارداری است.


درمان خانگی


گرم نگه داشتن گوش | برای کاهش گوش درد ناشی از عفونت می‌توان گوش را گرم نگه داشت. برای این کار از روش‌ مطمئن زیر استفاده کنیم. یک راه برای گرم نگه داشتن، استفاده از یک حوله پاکیزه است. حوله را با سشوار یا با اتو گرم می کنیم و سپس روی گوش می‌گذاریم. وقتی حوله گرمای خود را از دست داد می‌توانیم آن را از روی گوش برداریم.


استنشاق بخور گرم | استفاده از بخور تنفسی گرم در صورت همراهی عفونت گوش با عفونت دیگر نقاط مانند سرماخوردگی یا سینوزیت مفید است. بخور گرم باعث کاهش غلظت ترشحات حلق می‌شود و گاهی مشاهده شده اندکی در کم شدن گوش درد هم موثر است.


روغن زیتون | روغن زیتون می تواند درد گوش را تسکین دهد. برای رفع دردمی توانید دو قطره روغن را داخل گوش بریزید. این روغن ها موم گوش را خارج و انسداد را برطرف می کند.


روغن سیر | سیر خاصیت بسیار زیادی دارد. برای از بین بردن درد گوش می توانید سه قطره روغن سیر را با استفاده از گوش پاک کن داخل گوش بریزید.


سرکه| سرکه سیب و سرکه سفید یکی از بهترین مواد برای از بین بردن عفونت های قارچی است. سرکه روی عفونت تاثیر می گذارد و آن را از بین می برد.یک قاشق چای خوری سرکه سیب و سرکه سفید را با یکدیگر مخلوط کنید. به پهلو دراز بکشید و گوش عفونت کرده را به سمت بالا قرار دهید. سپس یک تکه پنبه را به سرکه آغشته کنید و روی گوش قرار دهید. بگذارید پنبه به مدت 15 دقیقه روی گوش بماند و سپس آن را خارج و گوش را با سشوار تمیز و خشک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha