جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 350008

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف، باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها خبر داد و نسبت به وقوع کولاک برف،‌ آب‌گرفتگی و رعدوبرق در ۱۱ استان هشدار صادر کرد.

‌سامانه بارشی جدید در راه ایران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در جنوب استان‌های فارس، بوشهر، کرمان،‌ هرمزگان و جزایر واقع در تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس رگبار باران همراه با رعدوبرق روی می‌دهد، بارش در ارتفاعات این مناطق به‌صورت برف خواهد بود.

در برخی مناطق واقع در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده برف و باران روی می‌دهد. فردا شنبه در هرمزگان،‌ جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش و وزش باد پیش بینی شده است.

در جنوب آذربایجان غربی، مناطق غربی کردستان و کرمانشاه نیز بارش انتظار می‌رود و در اوایل شب با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در سواحل شمالی آغاز می‌شود.

یکشنبه آینده در سواحل دریای خزر، اردبیل،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش همراه با وزش باد پیش بینی شده و در اردبیل و سواحل دریای خزر دما کاهش می‌یابد.

در برخی مناطق واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز نیز بارش برف پیش بینی شده و در برخی مناطق استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز بارش روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه هفته آینده در شمال غرب،‌ سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها ادامه دارد و در منطقه شمال شرق کاهش محسوس دما روی می‌دهد. در این روز با نفوذ سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در مناطقی از خوزستان،‌کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و بوشهر بارش پیش بینی شده است. سه‌شنبه آینده به جز شمال غرب و جنوب شرق در سایر مناطق کشور بارش پیش بینی شده که شدت بارش‌های این روز برای شرق و جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر است.

جمعه (۱۶ دی) شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است. شنبه (۱۷ دی) خلیج فارس و یکشنبه (۱۸ دی) خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای خزر مواج می‌شود.

آسمان تهران فردا (۱۷ دی ) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۸ درجه و روز یکشنبه ( ۱۸ دی‌ ) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طی امروز و فردا ( ۱۶ و ۱۷ دی) بندرعباس با دمای ۲۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز همدان با دمای ۵- و فردا و شهرکرد با دمای ۶- سردترین مرکز استان کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha