لورا موریل، مدیر سرمایه گذاری در ECI Partners، در مورد چگونگی کلیدی بودن فناوری برای حل بحران سلامت روان و حمایت از متخصصان مراقبت های بهداشتی می گوید.

سلامت دیجیتال کلیدی برای حل بحران سلامت روان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث کر دیجیتال، افزایش قابل توجهی در تقاضا برای خدمات بهداشت روان از زمان همه‌گیری وجود داشته است. این امر احتمالاً با افزایش مورد انتظار در هزینه زندگی تسریع می یابد. با این حال، در حالی که افراد بیشتری به دنبال حمایت از سلامت روان هستند، تعداد تخت‌های روان‌پزشکی در بیمارستان‌های NHS در بریتانیا از سال 2010 یک چهارم کاهش یافته است و میانگین زمان انتظار برای دیدن توسط یک تیم سلامت روان جامعه اکنون 13 هفته است.

لورا موریل، مدیر سرمایه گذاری در ECI Partners توضیح می دهد: «عوامل بی شماری وجود دارد که زیربنای این شکاف رو به رشد بین تقاضا و عرضه خدمات سلامت روان را تشکیل می دهد، اما فناوری ممکن است یک راه حل برای کمک به خدمات پشتیبانی در شناسایی الزامات و مهمتر از آن مداخله زودتر ارائه دهد.» اطمینان از وجود حمایت چهره به چهره برای افراد امری حیاتی است، اما فناوری همچنان می تواند به شناسایی، ارزیابی، اولویت بندی و اجرای حمایت از سلامت روان، تسهیل فرآیندها برای بیمار و ارائه دهنده کمک کند.

در اینجا، موریل راه هایی را به اشتراک می گذارد که فناوری می تواند به این امر کمک کند:

از بین بردن شکاف ناکارآمدی با فناوری برتر مراقبت های بهداشتی

فرآیند دسترسی به حمایت سلامت روان اغلب می تواند مانع بزرگی برای کسانی باشد که به دنبال کمک هستند. «افرادی که با مشکلات سلامت روانی دست و پنجه نرم می‌کنند اغلب مجبورند فرم‌ها را پر کنند و به جدول‌های زمانی دقیقی که سیستم نیاز دارد، پایبند باشند. موریل می‌گوید، این می‌تواند باعث شود کسانی که به حمایت نیاز دارند از شبکه ایمنی بیفتند، چیزی که باعث ناکارآمدی در سیستم می‌شود و در نهایت منجر به نتایج ضعیف برای بیماران می‌شود. «تکنولوژی می تواند راه حل های ساده ای را ارائه دهد. به عنوان مثال، نرم‌افزار زمان‌بندی را می‌توان برای یادآوری قرار ملاقات بیمار با متن «روز روز» پیاده‌سازی کرد. از دیگر نوآوری‌های این فضا می‌توان به سرویس Zoom مطابق با HIPAA اشاره کرد که به روش‌های فن‌آوری ویدیویی سازگار و قابلیت‌های نظارت بر درمان کمک می‌کند تا به بیماران کمک کند تا داروها و مراحل بعدی برنامه مراقبت خود را پیگیری کنند.

«حتی ترکیب زیرساخت‌های اساسی مانند رزرو نوبت آنلاین و سیستم‌های ثبت الکترونیکی بیمار، داده‌های با کیفیت بالاتر و کارایی بیشتر در سیستم ایجاد می‌کند و به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد به بیماران بیشتری خدمات رسانی کنند و تقاضای رو به رشد برای خدمات سلامت روان را برآورده کنند.»

مراقبت های بهداشتی دیجیتال می تواند از بیماران پشتیبانی کند

تعجب آور نیست که مطالعه ای توسط Mind نشان داد که فقدان تماس شخصی و تنهایی در طول همه گیری باعث افزایش سریع چالش های سلامت روان شده است. با این حال، واضح است که اپیدمی تنهایی با برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه فروکش نکرده است - مجمع جهانی اقتصاد دریافت که تنهایی مزمن بر یک میلیون نفر بیشتر از قبل از همه‌گیری در بریتانیا تأثیر می‌گذارد.

جوامع آنلاین می توانند یک شبکه حمایتی و منبع اجتماعی شدن برای کسانی که تنهایی را تجربه می کنند ارائه دهند. توانایی صحبت با افراد همفکری که می توانند حمایت کنند و دلسوزانه به شما گوش دهند، می تواند بهزیستی فرد را بسیار افزایش دهد. موریل توضیح می دهد که با ایجاد ارتباط در یک جامعه ایمن، مردم همچنین می توانند با منابع صحیح راهنمایی شوند تا از بدتر شدن وضعیت آنها جلوگیری شود.

حمایت از سلامت روان با اپلیکیشن ها

موریل می‌گوید: «برای رویارویی با چالش‌های بحران جهانی بهداشت روانی، توسعه اپلیکیشن‌های زیادی در این فضا وجود داشته است. «برنامه‌ها می‌توانند منابع سریع و راحت را بدون نیاز به رزرو قرار ارائه دهند و نقطه شروعی قابل دسترسی برای آگاهی و آموزش فراهم کنند. آنها همچنین می توانند به ردیابی داده ها و الگوهای رفتاری اجازه دهند تا سیگنالی را ارائه دهند که قبل از بروز بحران مورد نیاز است. داستان های موفقیت آمیز شامل پیشگیری از خودکشی است که جستجوهای مضر در مورد خودکشی و آسیب رساندن به خود را رهگیری می کند و پیامی امیدوارکننده و همچنین دسترسی به شرکای خیریه سلامت روان 24 ساعته را که از طریق تلفن یا چت اینترنتی در دسترس است، فراهم می کند.

«علیرغم مزایای برنامه‌ها، مهم است که به یاد داشته باشید که مقررات و شواهد کمی در صنعت درباره اثربخشی برنامه وجود دارد، که ممکن است منجر به تلاش متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و مصرف‌کنندگان برای یافتن پلتفرم مناسب شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که ظرف پنج سال آینده با تشدید مقررات و تأیید اعتبار برنامه‌های با کیفیت بالینی، این وضعیت تغییر کند.

فناوری نقش مهمی در کمک به پزشکان و بیماران برای دستیابی به نتایج بهتر برای سلامت روان و کاهش تنش شرایط قبل از بدتر شدن آنها دارد. اگرچه جایگزینی برای مداخله انسانی نیست، اما می‌تواند خدمات را برای به حداکثر رساندن کارایی و رفع برخی از موانعی که بیماران در هنگام دسترسی به پشتیبانی با آن مواجه هستند تکمیل و ساده‌سازی کند.»

بحران سلامت روان هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد و با توجه به اینکه خدمات سلامت روان نیاز به حمایت از گوشه های مختلف دارند، فناوری مطمئنا نقش مهمی را ایفا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha