یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

برف و باران در نقاط مختلف کشور/ هشدار یخبندان در تهران و ۱۶ استان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای جنوب‌، جنوب غرب، نیمه غربی فارس، بوشهر، جنوب‌غرب اصفهان، جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، استان های واقع در دامنه جنوبی البرز همچون استان‌های البرز، قزوین، زنجان و تهران، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در جزایر شمالی خلیج فارس شاهد بارش هستیم، ادامه داد: در مناطقی از جنوب‌غرب کشور در بوشهر و جنوب فارس، بارش ها به شکل رگبار باران، گاهی رعدو برق و وزش باد رخ می‌دهد و صبح فردا دوشنبه نیز در استان‌های غربی و مرکزی کشور، یخبندان را انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی متذکر شد: با توجه به هشدار نارنجی، به سبب یخبندان و لغزندگی جاده‌ها مخاطرات فراوانی از جمله اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ها در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران،اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان‌های شرقی و غربی، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی شده است که باید هموطنان توجه لازم را به این پدیده‌ها داشته باشند.

رفیعی با بیان اینکه آمادگی سازمان‌ها و نهادهای امدادرسان از جمله شهرداری در ایام بخبندان، فرمانداری‌ها برای شن پاشی و نمک‌ پاشی در معابر و جاده‌ها ضروری است، افزود: ترددکنندگان در جاده‌های درون و برون‌شهری زنجیر چرخ در هنگام رانندگی و سفر به همراه داشته باشند.

وی اظهار کرد: از امروز تا سه‌شنبه، آب‌های خلیج‌فارس، تنگه هرمز دریای عمان مواج و متلاطم است و افزایش ارتفاع موج برای این مناطق را انتظار داریم و فعالان و صیادان دریایی نسبت به این موضوع توجه کافی را داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز برای استان‌های خوزستان،ایلام، بوشهر و نیمه غربی فارس آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در سفرهای بین شهری، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل و خسارت به محصولات کشاورزی پیش بینی می‌شود.

رفیعی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: امروز در پایتخت بارش برف آغاز شده است. بیشینه دمای تهران یک درجه بالای صفرو کمینه دما امروز در مهرآباد به یک درجه زیرصفر رسید. پیش بینی می‌کنیم فردا نیز دمای هوا تهران به ۳ درجه زیرصفر برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha