به لطف فناوری رادار، یک لامپ هوشمند از مقیاس فناوری بنام نوبی به زودی قادر به نظارت بر علائم حیاتی خواهد بود.

لامپ هوشمند Nobi برای نظارت بر علائم حیاتی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیجیتال هلث نیوز این لامپ در نمایشگاه CES در لاس وگاس رونمایی شد و با تعدادی از نوآوری های تکنولوژیکی برای کمک به نظارت بیشتر افراد در خانه هایشان ارتقا یافته است. لامپ Nobi در حال حاضر مجهز به هوش مصنوعی برای تشخیص کاهش علائم حیاتی است.

فناوری رادار به کار گرفته شده است که در ترکیب با دوربین ها و حسگرها قادر به ردیابی علائم حیاتی مانند سرفه و الگوهای تنفس غیرعادی است.

علاوه بر این، کیفیت صدا نیز بهبود یافته است. نرم افزار Beamforming برای فعال کردن گوش دادن متمرکز به یک منطقه خاص از اتاق استفاده می شود، در حالی که حذف نویز پس زمینه را فیلتر می کند.

ورِپت ، یکی از بنیانگذاران Nobi گفت: «در آینده نزدیک، نظارت بر پارامترهای مهم بدن مانند سرفه و تنفس نیز از راه دور، بدون لمس فیزیکی امکان پذیر خواهد شد.

یشتر بخوانید : فردابانک ، نئوبانک هوشمند

به عنوان مثال، هنگامی که شخصی در شب شروع به تنفس سخت می کند، لامپ متوجه این موضوع می شود و زنگ هشدار را به صدا در می آورد. به این ترتیب، Nobi به جلوگیری از مرگ و میر بیشتر، از جمله در هنگام خواب کمک می کند.

این به‌روزرسانی‌های جدید در لامپ مکمل تشخیص سقوط مبتنی بر هوش مصنوعی است که به حفظ امنیت ساکنان سالخورده هم در خانه‌هایشان و هم در واحدهای مسکونی کمک می‌کند.

اگر لامپ کاهش سطح هوشیاری را تشخیص دهد، از کاربر مسن می پرسد . اگر نتواند یک "نه" واضح را تشخیص دهد، به طور خودکار به کارکنان مراقبت های بهداشتی یا اعضای خانواده، از طریق اعلان با یک تصویر، هشدار می دهد.

در محیط خانه همچنین می‌تواند به زنگ درب هوشمند متصل شود و به این فناوری اجازه می‌دهد قفل درب ورودی را برای خدمات اضطراری یا همسایگانی که ساکنان را چک می‌کنند باز کند.

تنظیمات خودکار نوبی به جلوگیری از سقوط نیز کمک می کند. اگر کاربر روی تخت بنشیند، نور ملایمی تولید می کند. هنگامی که آنها می ایستند، کل اتاق روشن می شود تا به آنها کمک کند یاتاقان های خود را دریافت کنند.

با فناوری رادار اضافه شده برای نظارت بر علائم سلامت بیشتر، می توان از آن برای کمک به پیش بینی افزایش خطر سقوط استفاده کرد. با نظارت بر الگوهای خواب و تشخیص زودهنگام تغییرات، می توان مشکلات بالقوه سلامتی را آشکار کرد.

رونالد پلگریم ، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Nobi، گفت: "لامپ Nobi هوشمندترین لامپ در جهان است. پردازنده قدرتمند Nvidia آن می تواند بیش از 1 تریلیون محاسبه در ثانیه انجام دهد. اما کاربر متوجه هیچ یک از این فناوری پیشرفته نوآورانه نمی شود. آنها به سادگی یک لامپ زیبا، شیک و کاربرپسند را می بینند.»

در سال 2021، اپل با راه‌اندازی iOS 15 ویژگی‌های بهداشتی دیگری را اضافه کرد. این از کاربران مسن پشتیبانی می‌کرد تا داده‌هایی را با خانواده به اشتراک بگذارند که می‌تواند خطر افتادن آنها را نشان دهد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha