دولت ولز در حال سرمایه گذاری 7 میلیون پوندی برای ایجاد یک سیستم دیجیتالی یکپارچه برای خدمات زایمان در سراسر کشور است، که قرار است مراقبت های زنان و نوزادانشان را بهبود بخشد.

راه اندازی برنامه زایمان دیجیتال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دیجیتال هلث، تحت سیستم دیجیتال جدید، اطلاعات حیاتی در مورد سلامت زنان باردار و نوزادان متولد نشده آنها به سرعت به اشتراک گذاشته خواهد شد. علاوه بر این، سیستم جدید از ارسال پیام‌های به موقع به مادران باردار برای کمک به بارداری سالم پشتیبانی می‌کند. به علاوه مادران آینده نیز به سوابق خود دسترسی خواهند داشت.

این برنامه توسط وزیر بهداشت الوند مورگان اعلام شد و اظهار داشت: «چندین بررسی اخیر از خدمات زایمان در ولز و بریتانیا خواستار ایجاد یک سیستم دیجیتال واحد شده اند.»

در حال حاضر، هیئت‌های مختلف سلامت ولز از سیستم‌های مختلفی استفاده می‌کنند؛ هم دیجیتال و هم مبتنی بر کاغذ. ایجاد یک سیستم دیجیتالی واحد برای ولز به این معنی است که پزشکان می توانند به سرعت اطلاعات حیاتی را با سایر متخصصان درگیر در مراقبت از زنان به اشتراک بگذارند، که از مراقبت ایمن و مؤثر پشتیبانی می کند و در عین حال خطر عوارض احتمالی را نیز کاهش می دهد.

این حرکت مورد استقبال بسیاری قرار خواهد گرفت، زیرا معتقدند دیجیتالی کردن سوابق زایمان مدت هاست به تعویق افتاده است.

پیش بینی می شود این سیستم طی دو تا سه سال آینده در سراسر کشور راه اندازی شود. تدارکات رسمی هنوز شروع نشده است، اما یک پروژه ، قبلاً شاهد تعامل با پزشکان و کاربران خدمات برای درک نظرات آنها بوده است.

بیشتر بخوانید : فردابانک ، نئوبانک هوشمند

ارزیابی بازار نیز توسط یک تیم برنامه زایمان دیجیتال تکمیل شده است تا گزینه های بالقوه راه حل ها را بهتر درک کنند.

مورگان ادامه داد: «این سیستم جدید به لطف اشتراک‌گذاری سریع‌تر و بهتر اطلاعات، ایمن‌تر و کارآمدتر خواهد بود.

این امر به زنان امکان کنترل بسیار بیشتری بر سوابق زایمان خود می‌دهد و به آنها امکان می‌دهد تا از طریق برنامه‌ای که سوابق همه بحث‌های آنها با متخصصان بهداشت را دارد، سریع‌تر به ماماها و پزشکان بازخورد بدهند.بهبود در دقت جمع‌آوری داده‌ها همچنین به هیئت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد تا خدمات را بهتر برنامه‌ریزی کنند.»

پس از ارائه راه حل دیجیتال جدید به بیماران باردار امکان دسترسی دیجیتالی به یادداشت های زایمان خود را از طریق برنامه و وب سایت NHS Wales می دهد. برنامه NHS Wales در حال حاضر در مرحله بتا است و اکنون 1000 بیمار آن را آزمایش می کنند.

دسترسی دیجیتال برای بیماران ولزی شامل توانایی بیماران برای دریافت توصیه های بهداشتی مربوطه، یادآوری ها و پیام های پزشکی مهم است.

سو ترانکا، مدیر ارشد پرستاری در ولز، گفت: «در طول دوران بارداری، زنان چندین ماما و پزشک مختلف را گاهی در بخش‌های مختلف سلامت می‌بینند، بنابراین داشتن یک سیستم تمام دیجیتال شرایط را بسیار راحت‌تر می‌کند.

همچنین بوروکراسی را کاهش می‌دهد و زمان بیشتری را برای آن متخصصان سلامت آزاد می‌کند تا بر مردم تمرکز کنند.

از طریق این اپلیکیشن می‌توانیم توصیه‌های بهداشتی، یادآوری مواردی مانند تزریق آنفولانزا و همچنین پیام‌های پزشکی شخصی مهم را برای زنان باردار ارسال کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha