مدیرعامل بیمه سلامت گفت: ۶ میلیون ایرانی فاقد پوشش بیمه در دولت سیزدهم زیر چتر حمایتی این سازمان قرار گرفتند و از خدمات بیمارستانی و سرپایی با تعرفه بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

نظام ارجاع تا اردیبهشت سال آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمدمهدی ناصحی روز چهارشنبه افزود: شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد پوشش بیمه از اقدامات بزرگ است و در این طرح ۹۰ درصد هزینه‌های بستری، ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی درمان عموم مردم زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

وی ادامه داد: افزایش شمار بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات بیمه‌ای حرکت مناسبی برای کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم در برابر این بیماری های پر هزینه و کمر شکن بود که از نیمه دوم امسال آغاز شد و تاثیر بالایی در کاهش هزینه درمانی این بیماران داشته است.

ناصحی اعلام کرد: در زمان حاضر۴۴ بیماری در سامانه و ۱۰۷ بیماری نیز در کمیته‌های استانی شناسایی ثبت شده است که که پس از بررسی وضعیت بیمار هزینه‌های او زیر پوشش صندوق بیماران خارج ضوابط قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: از ابتدای اجرایی شدن این طرح تا پایان هفته گذشته ۲۰۰ هزار بیمار از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نشان دار و در سامانه بیمه سلامت ثبت شده‌اند که ارائه خدمات درمانی به آنها به طور کامل زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تا کنون بیماران پنج گروه هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و ام اس به عنوان بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار داشتند که اکنون بیماری‌های گروه‌های سکته مغزی، سرطان‌ها، بیماری‌های اس ام ای ( عصبی - عضلانی) و ان تی اس (ژنتیکی متابولیکی) نیز به آن افزوده شده است.

نظام ارجاع تا اردیبهشت سال آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود

ناصحی گفت: استقرار نظام ارجاع در سیستم درمانی کشور از ابتدای دی ماه جاری در کشور اجرایی شده و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا اردیبهشت سال آینده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: جمعیتی حدود ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع قرار می‌گیرند و این طرح دربخش‌های دولتی و خصوصی به صورت پرداخت سرانه درمان در کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پایلوت نظام ارجاع در استان های فارس و مازندران، گفت: نواقص اجرای این طرح در استان‌های پایلوت احصا و اصلاح شده تا با نگاه بهتری خدمات درمانی مناسبی به عموم مردم روستاها و شهرهای کم جمعیت ارائه شود.

ناصحی ادامه داد: استقرار در کشور وضعیت خوبی پیدا کرده است و کپارچه سازی سامانه نیز در این زمینه با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر عامل بیمه سلامت اظهار کرد: انتظارها برای تحقق سامانه جامع الکترونیکی در این بخش با تولیت وزارت بهداشت روبه پایان است که در این صورت شاهد فعالیت سامانه واحدی در شهرها و روستاها و بخش‌های خصوصی و دولتی به شکلی جامع خواهیم بود.

ثبت سه هزار برند جدید دارو در طرح دارویار

ناصحی با اشاره به اهمیت اجرای طرح دارویار در هدفمندسازی یارانه‌های اختصاص یافته به دارو، گفت: در اجرای این طرح سه هزار برند دارو بتازگی به فهرست تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شده است.

وی افزود: در زمان حاضر نزدیک به ۲ هزار داروی بیمه‌ای زیر پوشش طرح دارویار قرار دارند.

ناصحی اعلام کرد: از ۳۶۶ قلم دارو که قرار بود تحت پوشش بیمه قرار گیرند اکنون ۳۰ قلم از سوی بیمه سلامت به صورت پرداخت در صندوق صعب العلاج اضافه شده و بقیه نیز بتدریج با تصویب در شورای عالی بیمه به جمع داروهای بیمه‌ای طرح دارویار افزوده می‌شوند.

پرداخت یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت به مادران باردار و زوجین نابارور

مدیرعامل بیمه سلامت اعلام کرد: حمایت بیمه ای از مادران باردار و فرزندانشان تا ۵ سالگی و درمان زوج‌های نابارور در بخش خصوصی و دولتی در سراسر کشور اجرا شده است طوریکه در بخش دولتی ۹۰ درصد بستری و ۷۰ درصد سرپایی هزینه درمان این افراد و در بخش خصوصی هم با تعرفه عمومی پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد: بیمه سلامت امسال تا کنون یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به مادران نابارور و درمان زوج های نابارور پرداخت کرده است و پیش بیبنی می‌شود تا پایان سال این میزان به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

ناصحی افزود: امیدواریم تا سال آینده با افزایش دسترسی‌ها و توسعه مراکز دانشگاهی ارائه این خدمات به بیمه شده‌ها در سراسر کشور افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha