رئیس گروه پزشکان دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران از تدوین ۲۷ بسته خدمتی برای بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و گفت: فرانشیز ارائه خدمات درمانی به این بیماران کاهش یافت.

۲۷ بسته خدمتی برای بیماران صعب‌العلاج تدوین شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مهناز اخگر افزود: خدمات این بسته‌ها که به تدریج در سامانه‌های بیمه سلامت پیاده‌سازی شد شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشکی، توانبخشی، آزمایش، پرتوپزشکی، بستری و تجهیزات پزشکی است.

وی تصریح کرد: ۲ بسته دیگر شامل بیماری‌های دیستروفی عضلانی دوشن و غیردوشن نیز اضافه شده است، از سوی دیگر برای ۱۹ بیماری متابولیک نیز بسته‌های خدمتی ابلاغ شده که در دست اعمال در سامانه‌ای الکترونیک سازمان بیمه سلامت است.

اخگر ادامه داد: علاوه بر بیماری‌های یاد شده، ۱۰۷ بیماری معرفی شده که افراد مشمول می توانند به ادارات کل برای دریافت بخشی از هزینه بر اساس ضوابط ابلاغی مراجعه کنند.

رئیس گروه پزشکان دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در ۲۷ بسته خدمتی پنج بیماری خاص و صعب‌العلاج گذشته نیز شامل تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، دیالیز صفاقی و همودیالیز نیز قرار دارند که علاوه بر بسته خدمات گذشته که مشمول حذف فرانشیز بر اساس تعرفه دولتی بوده است خدمات دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: به همین منظور ویزیت و سایر خدمات از جمله، بینایی‌سنجی و اکوکاردیوگرافی و غیره نیز برای مشمولیت حذف فرانشیز براساس تعرفه دولتی در نظر گرفته شد و فرانشیز پرداختی بیماران در این خدمات کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha