سلامت نیوز: عصر امروز دوشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رییس "سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور"، طی احکامی متعدد، چند تن از مدیران سازمان منابع طبیعی کشور را عزل کرد. برخی کارشناسان بر این باورند که این عزل ها و انتصاب ها می تواند قدم هایی مثبت برای اصلاح برخی مشکلات در این سازمان تلقی شود؛ آنهم درست در روزهایی که کنشگران و متخصصان منابع طبیعی ومحیط زیست نگران واگذاری های بی حساب وکتاب در حوزه معادن و جنگل ها هستند. اگرچه این تغییرات کافی نبوده و ضرورت ان برای "شورایعالی جنگل" به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تصمیم سازی این سازمان، به شدت احساس می شود.

جراحی مدیریتی در سازمان منابع طبیعی کشور

به گزارش سلامت نیوز عصر امروز دوشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رییس "سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور"، طی احکامی متعدد، چند تن از مدیران سازمان منابع طبیعی کشور را عزل کرد.

برخی کارشناسان بر این باورند که این عزل ها و انتصاب ها می تواند قدم هایی مثبت برای اصلاح برخی مشکلات در این سازمان تلقی شود؛ آنهم درست در روزهایی که کنشگران و متخصصان منابع طبیعی ومحیط زیست نگران واگذاری های بی حساب وکتاب در حوزه معادن و جنگل ها هستند. اگرچه این تغییرات کافی نبوده و ضرورت ان برای "شورایعالی جنگل" به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تصمیم سازی این سازمان، به شدت احساس می شود.


طی این احکام، امیر مسعودجلالی، ایمان جمشیدی، محمود سلطانی نژاد و شعبان اسدی از سمت خود عزل و حمیدرضا قنبری به سمت سرپرستی "دفتر حفاظت وحمایت منابع طبیعی"، سید ناصرالدین عمادی به سمت "مشاور رئیس سازمان وبازرس ویژه در امور حفاظت ومدیریت جنگل های کشور"، مصطفی پرویزی مقدم به سمت "سرپرست دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی"، محمدرضا تقی آبادی به سمت "مشاور رییس سازمان ومسئول پیگیری امور ایثارگران" و عبدالحمید محمدی به سمت مشاور "رییس سازمان در امور اداری ومالی" منصوب شدند.

به گفته برخی از کارشناسان بدنه سازمان منابع طبیعی، ناصر عمادی نیز که طی سالیان اخیر ارتباط تنگاتنگی با بسیاری از کنشگران مدنی محیط زیست و منابع طبیعی داشته پس از اصرار تعدادی از کنشگران و کارشناسان، مسئولیت جدید را پذیرفت و از آنجا که انتصاب یوسف مرادی به سمت مدیرکلی "دفتر مشارکت های مردمی" انتقادات جمع گسترده ای از کارشناسان و کنشگران مدنی را علیه عباسعلی نوبخت برانگیخته بود به زعم برخی متخصصان، انتصاب عمادی به سمت مشاور رییس سازمان شاید بتواند شکاف ایجاد شده بین نوبخت و جامعه مدنی را ترمیم کند؛ هر چند انتظار می رود ساماندهی مدیریتی دفتر ترویج و مشارکت های مردمی این سازمان حاکمیتی، مجددا در دستور کار قرار گیرد؛ زیرا مسئولیت خطیر این دفتر، اعتمادآفرینی در جامعه و برقراری ارتباط با جامعه مدنی است.

"دفتر حفاظت و حمایت" یکی از حساس ترین دفاتر ستادی سازمان منابع طبیعی است که بالاخص مدیریت بر معادن را برعهده دارد و می تواند از مهم ترین مجاری وقوع فساد اقتصادی در بخش منابع طبیعی باشد. برخی می گویند حمید قنبری پیش از این، ریاست "حراست معاونت امور جنگل" را برعهده داشته و طی سالیان گذشته در این تشکیلات به قاطعیت در برخورد با متخلفان شهره بوده است.

تغییرات در شورایعالی جنگل نیز از مواردی است که باید در دستور کار ریاست سازمان منابع طبیعی قرار بگیرد تا نخبگان، در این هسته فکری مهم تشکیلات مدیریت منابع طبیعی، تصمیم ساز و تصمیم گیر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha