پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 350892

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های فارس، بوشهر، غرب کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال‌و بختیاری،شهرهای خوزستان، بخش‌هایی از لرستان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه این بارش‌ها در مناطق گرمسیر به شکل رگبار، رعد و برق و در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف رخ می‌دهد، ادامه داد: تا سه روز آینده شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم و تهران غبارآلود است.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا از میزان بارندگی در نیمه جنوبی کشور کاسته شده و فقط در کرمان، یزد هرمزگان، جزایر شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی و ارتفاعات زاگرس شاهد بارش پراکنده هستیم.

نقشینه با بیان اینکه روز شنبه در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان بارش‌های رگباری و وزش باد را انتظار داریم، اظهار کرد: در نوار شرقی وزش باد افزایش پیدا می‌کند و در نوار غربی کشور افزایش دما داریم و سپس از یکشنبه در کل کشور با افزایش نسبی دما مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز شنبه ادامه دارد، در رابطه با آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز بیشینه دمای تهران به ۵ درجه بالای صفر، فردا ۶ درجه و شنبه به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد و برای روز یکشنبه احتمال بارش پراکنده در تهران وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha