محققان ادعا می کنند مدیتیشن ممکن است به سلامت روده فرد کمک کند.

مدیتیشن می تواند موجب تغییر در میکروبیوم های روده شود

به گزارش سلامتئنیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، یک مطالعه جدید گزارش می دهد که در راهبان بودایی تبتی، میکروب های روده ای به طور قابل توجهی با افرادی که در نزدیکی آنها زندگی می کنند متفاوت است.

به گفته نویسندگان این مطالعه، این تفاوت ها با کاهش خطر اضطراب، افسردگی و بیماری قلبی مرتبط است.

به گفته محققان، یافته‌ها نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد مدیتیشن عمیق منظم برای چند سال، میکروبیوم های روده را تنظیم کرده و سلامت را بهبود می‌بخشد.

مدیتیشن بیشتر برای کمک به درمان مشکلات سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب، سوءمصرف مواد، استرس آسیب‌زا و اختلالات خوردن استفاده می‌شود. همچنین می تواند به فرد در مقابله با درد مزمن کمک کند.

محققان در این مطالعه، نمونه‌های مدفوع و خون ۳۷ راهب بودایی از سه معبد تبتی و همچنین ۱۹ نفر را که در اطراف زندگی می‌کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

این راهبان از نوعی مراقبه استفاده می کنند که برگرفته از سیستم پزشکی باستانی هند به نام آیورودا است. محققان خاطرنشان کردند که آنها حداقل دو ساعت در روز بین سه تا ۳۰ سال این مدیتیشن را تمرین کرده اند.

تجزیه و تحلیل نمونه مدفوع نشان داد که روده راهبان به طور قابل توجهی با تعدادی از گونه های باکتری غنی شده است.

دکتر «جین‌گونگ چن»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز سلامت روان شانگهای چین، می گوید: «مجموعاً، چندین باکتری غنی‌شده در گروه مدیتیشن با کاهش بیماری‌های روانی مرتبط هستند، که نشان می‌دهد مدیتیشن می‌تواند بر باکتری‌های خاصی تأثیر بگذارد که ممکن است در سلامت روان نقش داشته باشند».

به گفته تیم تحقیق، تجزیه و تحلیل نشان داد که میکروب ها می توانند بر سطح التهاب و متابولیسم آنها تأثیر بگذارند.

علاوه بر این، نمونه های خون نشان داد که نشانگرهای کلسترول در راهبان به طور قابل توجهی کمتر از همسایگانشان بود.

محققان گفتند که فواید بالقوه مدیتیشن برای سلامتی باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نویسندگان نتیجه گرفتند: «این نتایج نشان می‌دهد که مدیتیشن عمیق طولانی‌مدت ممکن است تأثیر مفیدی بر میکروبیوم های روده داشته باشد و بدن را قادر می‌سازد تا وضعیت بهینه سلامت خود را حفظ کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha