رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب و افزایش دما تا دوشنبه (۱۰ بهمن) خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور/ افزایش دما تا دوشنبه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۸ بهمن) در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسانجنوبی، جنوب خراسان رضوی، همچنین دریای عمان، دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات مرکزی و غربی البرز بارش گاهی رعدوبرق،وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع کشور بارش پراکنده برف و مه آلودگی رخ می‌دهد.

وی افزود: از بعد از ظهر شنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب، بارش در استان‌های مرزی این مناطق و برخیمناطق غرب کشور شروع خواهد شد این سامانه در روز یکشنبه(۹ بهمن) در شمال غرب، برخی نقاط غرب و استان‌های واقع دردامنه‌های البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی سبب بارش برف و باران و وزش باد می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه (۱۰ بهمن) گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه برمناطق ذکر شده در برخی نقاط جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر، مناطقی از استان اصفهان و به‌تدریج شمال شرق کشور خواهد بودکه سبب بارش برف و باران و در مناطق گرمسیر گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد سبب کولاک برف می‌شود.

وی افزود: سه شنبه (۱۱ بهمن) با تشدید فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده بارش دامنه‌های البرز شرقی در استان سمنانخراسان رضوی و خراسان شمالی را نیز فرا می‌گیرد. در این روز شدت بارش در استان‌های واقع در غرب، مناطق جنوبی استان‌هایشمال غرب کشور، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خواهد بود.

به گفته ضیاییان بارش برف در امتداد رشته کوه‌های البرز و زاگرس به‌ویژه در البرز مرکزی و زاگرس در استان کردستان تا چهارمحال وبختیاری نیمه سنگین تا سنگین است. طی روز چهارشنبه (۱۲ بهمن) بارش در شمال غرب تضعیف شده ولی علاوه بر برخی مناطق غرب،جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی مناطق مرکزی کشور و شمال شرق سواحل شرقی خزر و استان‌های فارس و بوشهرنیز بارش خواهند داشت. در این روز شدت بارش در زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: چهارشنبه در مناطق مرکزی و کویری جنوب همچنین در جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور، وزش باد شدید رخمی‌دهد که در مناطق مستعد و بی بارش خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان تصریح کرد: در غرب کشور تا یکشنبه و در دامنه‌های جنوبی البرز تا دوشنبه روند افزایش نسبی دما در پیش است و پس از آنتا پایان هفته کاهش دما رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز خلیج فارس و دریای عمان و یکشنبه شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ بهمن ) قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ( ۱۰ بهمن ) ابری و در بعضی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۸ و ۹ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۰ و ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۱۷- و ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha