یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور/ وزش شدید باد در نواحی جنوبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور، دامنه های البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و فردا دوشنبه گستره این بارش‌ها بخش‌هایی از مناطق جنوب غربی کشور، مرکز، غرب سواحل دریای خزر و شرق را در بر می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه سه‌شنبه شدت فعالیت این سامانه بارشی را در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، مرکز کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل غربی دریای خزر و شمال شرق شاهد هستیم، افزود: چهارشنبه از شدت بارش‌ها در شمال‌غرب کاسته می‌شود اما همچنان در جنوب غرب، غرب کشور، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و شمال شرق ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در بخش هایی از شمال غرب، فارس و بوشهر هم بارش انتظار می‌رود، ادامه داد: طی چند روز آینده که در سطح کشور بارش باران داریم که در امتداد رشته کوه زاگرس مرکزی رخ می‌دهد و این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف و باران و حتی کولاک و در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و موقتی است.

رفیعی با اشاره به اینکه دوشنبه جنوب، غرب کرمان، شمال فارس و جنوب یزد با وزش شدید باد مواجه اند، عنوان کرد: برای بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشور نیز وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی امروز خلیج فارس مواج و متلاطم است و ارتفاع امواج تا آخر هفته افزایش پیدا می کند که فعالان دریایی و صیادان باید توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: امروز تهران ابری و نیمه ابری است و گاهی بارش پراکنده را دارد. بیشینه دما به ۹ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۱ درجه بالای صفر رسید.

رفیعی اظهار کرد: سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۱۵ درجه زیرصفر، همدان ۸ درجه زیر صفر، کرمان ۷ درجه زیر صفر و گرم‌ترین مراکز اهواز و بندرعباس با دمای ۱۷ درجه بالای صفر گزارش شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha