یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور/هوای تهران سردتر می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز سامانه بارشی در غالب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب‌شرق کشور فعال است و بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطقی جنوبی همراه با رعدوبرق است.

وی افزود: امروز شدت بارش‌ها همراه با صدور هشدار نارنجی برای کرمانشاه، ایلام، لرستان، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، غرب کردستان، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد و شمال و شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: فردا نیز شدت بارش‌ها را در اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، همدان، زنجان، قزوین، قم،‌ مرکزی، البرز، تهران، نوار غربی و جنوب اصفهان، شمال فارس، جنوب‌غربی مازندران، سمنان شاهد هستیم که انسداد راه‌های روستایی، اختلال در جاده‌های مناطق کوهستانی به ویژه در کردستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه البرز و زاگرس را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به بالا آمدن سطح ناگهانی آب رودخانه‌ها، رخداد بهمن، اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز، هشدار داد و اظهار کرد: هموطنان از سفرهای غیرضروری خارج از شهر و انجام فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند. همچنین جابه جایی عشایر کوچ رو همراه با خطر است و هموطنان حتما نسبت به مدیریت در مصرف منابع انرژی به ویژه گاز و برق توجه لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: امروز در مناطقی از جنوب‌غرب، شمال فارس، غرب کرمان، جنوب یزد، وزش بادهای شدید رخ می دهد که بارش برف در این منطقه منجر به کولاک برف می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش ها تا روز جمعه ادامه دارد و جمعه سامانه بارشی از سمت شرق از کشور خارج می‌شود، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: برای تهران روزهای سردتری را انتظار داریم و فردا دمای هوای پایتخت۳ تا ۴ درجه کاهش پیدا می‌کند و بارش‌ها باران و برف تا چهارشنبه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha