سلامت نیوز : به گفته یکی از وکلای دم دو خبرنگار کشته شده در حادثه اتوبوس خبرنگاران، برای مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی و رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه قرار جلب دادرسی صادر شد.

صدور قرار جلب دادرسی برای دو مدیر محیط زیستی در پرونده 2 قربانی اتوبوس خبرنگاران

به گزارش سلامت نیوز پرتو برهانپور یکی از وکلای اولیای دم مرحوم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی دو خبرنگار کشته شده در حادثه اتوبوس خبرنگاران در سفر ارومیه، در توییتر شخصی خود این خبر را داد و نوشت:« قرار منع تعقیب مسئولان اداره محیط زیست آذربایجان غربی و ارومیه در خصوص ‎اتوبوس خبرنگاران نقض و قرار جلب به دادرسی در خصوص دو مسئول مربوطه به اتهام تسبیب در قتل غیرعمدی و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی صادر شد. این حکم قطعی و غیرقابل اعتراض است.»

بر اساس این حکم، قرار جلب دادرسی برای مهران نظری سلطان‌آبادی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی و مختارخانی رییس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه صادر شده است.

دوم تیر ماه سال 1400 اتوبوس خبرنگارانی که به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان حفاظت محیط زیست برای بازدید و تهیه گزارش از طرح احیای دریاچه عازم ارومیه شدند واژگون شد. این حادثه در فاصله 15 کیلومتری شهرستان پیران‌شهر در حالی رخ داد که این وسیله نقلیه از حداقل امکانات ایمنی برخوردار بود.

در این حادثه 21 نفر از خبرنگاران مصدوم و "مهشاد کریمی" 25 ساله و "ریحانه یاسینی" 28 ساله خبرنگارِ خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا فوت شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha