یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

چتر برف و باران بر سر کشور/ شدت بارش‌ها در ۶ استان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای جنوب غرب، غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و البرز، سواحل خزر، مرکز کشور، شمال شرق و شمال استان‌های بوشهر و فارس ادامه بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود که در این مناطق بارش‌ها به شکل باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف و کولاک برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه شدت بارش‌ها را امروز در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس و جنوب غرب اصفهان، لرستان و شمال و شرق خوزستان شاهد هستیم که مخاطراتی را به همراه دارد، افزود: بارش‌ها فردا در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال استان‌های بوشهر و فارس تداوم دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش پراکنده را انتظار داریم و شدت بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال استان فارس و جنوب اصفهان بیشتر می‌شود، ادامه داد: روز سه‌شنبه هم بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز سواحل خزر و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی با بارش مواجه است.

رفیعی با اشاره به اینکه از امروز تا روز چهارشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، خوزستان، ایلام، جنوب و شرق اصفهان، یزد، کرمان فارس و بوشهر وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک و کاهش دید افقی رخ می‌دهد، اظهار کرد: آب‌های شمالی خلیج فارس تا روز سه‌شنبه و آب های دریای خزر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: در تهران بارش باران و برف را شاهد هستیم و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha