هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال بیش از یک قرن است که در حوزه‌های هویتی خدمات رسانی را انجام می‌دهد که بعد از پیروزی انقلاب یکی از  خدمات شاخص این سازمان انتخابات‌های گوناگونی است که در کشور برگزار شده است.

ثبت بیش از ۸۹۳ هزار تولد و ۳۴۷ هزار فوتی در ده ماهه امسال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه رسالت ،وی افزود: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی رخ داده و به سمت خدمات الکترونیکی حرکت کردیم که در یک سال اخیر هدف سازمان ارائه خدمات تمام الکترونیکی بوده است.کارگر با اشاره به عقب افتادگی ایجاد شده در حوزه کارت هوشمند ملی در سال‌های اخیر گفت: اکنون این عقب افتادگی جبران شده و تقریبا رو به اتمام است.وی اظهار کرد: وجود پایگاه خانوار که در قوانین مختلف اشاره شده‏ احساس می‌شد مانند هدف مندی یارانه‌ها و قانون جوانی جمعیت ایجاد شده که در تحقق عدالت اقتصادی بسیار موثر خواهد بود.

کارگر گفت: اقدام دیگر این است که درگاه خدمات الکترونیکی ثبت احوال به نام سهیم ایجاد شده و خدماتی که در گذشته مردم به شکل حضوری دریافت می‌کردند اکنون می‌توانند به صورت آنلاین دریافت کنند خدمات این سامانه نظیر درخواست کارت ملی، تغییر نام، درخواست تعویض شناسنامه و خدمات هویتی دیگر است.وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم یکی از اهداف سامان دادن به افراد فاقد شناسنامه بود گفت: به همین منظور در اقدامی شناسه و کارت موقت ملی به افراد فاقد شناسنامه اختصاص داده شد تا در مرحله بعدی تعیین تکلیف هویتی این افراد انجام شود.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: تولید و انتشار آمارهای انسانی که بر اساس قانون مکلف به انجام آن هستیم در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار با توجه به پایگاه‌های اطلاعاتی که در اختیار داریم بر اساس آمارهای ثبتی مبنا تهیه شده تا از حالت برآوردی خارج شود. یکی از اقدامات این روش آماری استخراج نرخ باروری است که اکنون در کشور شاخص آن ۱.۵۴ است که نشان می‌دهد در خصوص آمار جمعیتی کارهایی انجام شده است.

وی بابیان اینکه سازمان ثبت احوال هم اکنون به ۲۰۰ دستگاه در ۲۰۰ هزار نقطه کشور در حال خدمات رسانی است گفت: یکی از اقدامات جدی دیگر که در دولت سیزدهم محقق شده با برنامه ریزی انجام شده در هر نمایندگی که وزارت خارجه آمادگی داشته باشد هموطنان می‌توانند در خارج از کشور درخواست ثبت کنند و کارت ملی خود را دریافت کند. اکنون ۱۶ نمایندگی در خارج از کشور ایجاد شده که می‌توانند به راحتی از خدمات هویتی استفاده کنند.کارگر درباره آخرین آمار ولادت در کشور گفت: تعداد ۸۹۳ هزار و ۷۷۶ واقعه ولادت در ۱۰ ماهه امسال ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۴.۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۳۴۷ هزار و ۴۰۶ واقعه فوت ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.رئیس سازمان ثبت احوال همچنین گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۴۱ هزار و ۴۳۷ واقعه ازدواج ثبت شده که ۷.۴ درصد کاهش داشته و ۱۶۸ هزار و ۲۶۴ واقعه طلاق ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha