سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 351699

وقتی به بهبود سلامت مو، پوست و ناخن فکر می‌کنیم، اولین انتخاب ما ممکن است این باشد که از محصولات زیبایی، قرص‌ها و مکمل‌ها استفاده کنیم.

خوراکی هایی برای داشتن پوست، مو و ناخن سالم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اما شما می‌توانید از یک مسیر دیگر هم سلامت پوست، مو و ناخن خود را تضمین کنید. فقط کافی است بهتر و سالم تر غذا بخورید.تحقیقات به ویژه درباره ناخن ها و پوست در حال پیشرفت است، تغذیه می تواند راهی کم هزینه و کم خطر برای بهبود رشد مو، پوست و ناخن باشد.



ماهی


غذاهای دریایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می توانند برای مو و پوست مفید باشند.اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به کاهش التهاب و قرمزی در بدن و پوست کمک کنند. آن‌ها همچنین منبع غنی پروتئین، آنتی اکسیدان قوی ویتامین E و بیوتین هستند. ماده مغذی که از تولید کراتین حمایت می کند.


سیب زمینی


سیب زمینی سرشار از کاروتنوئید بتاکاروتن است که پیش ساز ویتامین A است.ویتامین A تولید کراتین را تقویت می کند و برای سلامت پوست و ناخن ضروری است.یک مطالعه قدیمی تر در سال 2004 نشان داد که آنتوسیانین موجود در سیب زمینی دارای خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است التهاب پوست را بهبود بخشد.


آجیل و دانه ها


برخی از دانه ها، به ویژه تخمه آفتابگردان، منابع خوبی از بیوتین، پروتئین و ویتامین Eهستند.آجیل‌هایی مانند بادام و گردو همچنین دارای آنتی اکسیدان و ویتامین E هستند که دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به جذب انرژی از نور UV ،کمک و از آسیب پوست و علایم قابل مشاهده پیری مانند خطوط ریز و لکه های خورشید محافظت کند.


سبزی های تیره و برگ دار


مصرف سبزیجات برگدار مواد مغذی زیادی را برای بدن فراهم می کند که می تواند برای مو، پوست و ناخن مفید باشد. از سبزی های تیره و برگ دار می‌توان اسفناج، کلم پیچ، برگ چغندر، کلم بروکلی و... را نام برد.


خوراکی‌های سرشار از آب


نوشیدن آب، تنها راه افزایش آب بدن نیست. برخی از میوه ها دارای آب زیادی هستند.خیار، هندوانه، کرفس،سیب،هلو،گوجه فرنگی،کاهو،طالبی و توت فرنگی از جمله این میوه‌ها هستند.


تخم مرغ


پروتئین بخش مهمی از سلامت موست. موهای ما از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است، بنابراین رژیم غذایی ناکافی از پروتئین ممکن است مو را شکننده کند. یک تخم مرغ بسیار بزرگ دارای تقریباً 7 گرم پروتئین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha