یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 351854

داشتن اطلاعات برای انتخاب مواد غذایی خوب و داشتن فعالیت بدنی می تواند به پیشگیری از بیماری ها از جمله سرطان کمک کند.

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان غذا بخورید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی نیوز آکادمی تغذیه و رژیم غذایی برای آمریکایی هایی که می خواهند تغذیه خود را بهبود بخشند، نکاتی را ارائه می دهد.

امی براگانینی می گوید: میوه ها، سبزیجات و غلات کامل مواد مغذی و فیبر غذایی را در اختیار شما قرار می دهند که می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان در طولانی مدت کمک کند. او یک متخصص تغذیه و متخصص تغذیه سرطان شناسی ثبت شده است که به عنوان سخنگوی ملی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی فعالیت می کند.

براگانینی گفت: "خوردن انواع غذاها از همه گروه های غذایی، وعده های غذایی شما را جذاب و سالم نگه می دارد. میوه ها و سبزیجات تازه، منجمد، کنسرو شده یا خشک شده همگی آماده سازی وعده های غذایی شما را آسان می کنند."

او توصیه می کند در هر وعده غذایی نیمی از بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنید.

براگانینی پیشنهاد کرد: "صبح ها توت های تازه را به ماست کم چرب یا بدون چربی خود اضافه کنید. برای ناهار یک سالاد کلم برگ سبز تیره بخورید. مقداری اسفناج، کلم بروکلی و کلم را تفت دهید تا برای شام از گل کلم برنجی اضافه کنید." .

مصرف بیشتر حبوبات - مانند لوبیا، نخود و عدس - نیز می تواند به مواد مغذی کمک کند. او پیشنهاد می کند که لوبیا سیاه را به املت اضافه کنید و از یک چوب هویج به عنوان قاشق خوراکی همراه با حمص برای میان وعده استفاده کنید. یک قابلمه بزرگ سوپ چیلی یا عدس می تواند یک شام سالم باشد.

اطمینان از وجود غلات کامل در وعده های غذایی بسیار مهم است. این می تواند شامل یک کاسه گرم بلغور جو دوسر با میوه های خشک برای صبحانه، یک کاسه جو غلات کامل با مرغ پخته شده برای ناهار و یک رول گندم کامل همراه با شام باشد.

در حین انجام تمام این مواد غذایی، غذاهایی وجود دارد که بهتر است از آنها کم کنید. براگانینی پیشنهاد می کند که جایگزین گوشت قرمز و فرآوری شده با سالاد ماهی تن در زمان ناهار، سینه مرغ کبابی در شام یا خوردن یک وعده غذایی بدون گوشت، مانند پاستا گندم کامل شود.

همچنین مقدار قندهای اضافه شده و چربی اشباع شده را محدود کنید، اطلاعاتی که می توان روی برچسب غذای بسته بندی شده یافت.

او گفت که یک متخصص تغذیه ثبت شده می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه تغذیه و فعالیت بدنی ایجاد کنید که اهداف سلامتی شما را در حال حاضر و در طول زندگی برآورده می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha