یک متخصص داخلی گفت: درمان دارویی برای واریس وجود دارد که رگ ها را محکم می کند، که جوراب واریس بهترین آن است و در نهایت جراحی راه درمان است.

 راه‌های درمان واریس را بشناسیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ایرج خسرو نیا، متخصص داخلی در گفت و گو با رادیو سلامت با بیان اینکه داخل بدن انسان دو نوع رگ سرخرگ و سیاهرگ وجود دارد، گفت: در داخل سیاهرگ ها، دریچه هایی وجود دارد که از برگشت خون جلوگیری می کند. هنگامی که این دریچه ها با مشکل مواجه شوند و شل گردند، خون به جای این که به قلب روانه شود، به رگ برگشت می کند که این امر باعث تجمع خون می شود که به آن واریس می گویند که بیش تر در مری، معده، شکم و پا است.

وی در ادامه افزود: واریس پا، در داخل رگ های پوستِ پا، رگ های برجسته و پرخون هستند که دارای لکه های سیاه هم می باشد، و گاهی با درد هم همراه است.

این متخصص داخلی با بیان اینکه واریس دو نوعِ سطحی و عمقی است، ادامه داد: واریس در برخی مواقع وجود دارد؛ اما قابل مشاهده نیست و فقط درد دارد، و گاهی اوقات نیز مشاهده می شود. واریس یعنی گشاد شدن سیاهرگ ها چه در داخل پا و چه در سایر اندام بدن.

وی با تاکید بر این که افراد مسن بیشتر مبتلا به واریس می شوند. بیان کرد: هر عاملی که فشار به رگ ها بیاورد و از تخلیه رگ ها جلوگیری کند، همچون چاقی یا حاملگی، ممکن است باعث واریس شود. رگ های برجسته در پا، هنگامی که صبح ها ورم شان کم باشد و در شب بیش تر باشد، این واریس است.

خسرونیا با بیان ایکه واریس بیشتر در سیاهرگ ها وجود دارد و مربوط به قلب نیست، تاکید کرد: تمام بدن سیاهرگ دارد، و واریس ممکن است از هر اندامی باشد . درمان دارویی برای واریس وجود دارد که رگ ها را محکم می کند، که جوراب واریس بهترین آن است و در نهایت جراحی راه درمان است.

وی با بیان اینکه کسانی که رگ های برجسته ای دارند احتمال به واریس ندارند؛ مگر در رگ های پا نه اندام های دیگر، اظهارداشت: بیشتر کسانی که به طور نادرست می نشینند، خانم های باردار، و افراد چاق بیشتر در معرض واریس قرار دارند، و واریس در خانم ها بیشتر است. واریس در کودکان هم ممکن است به علت اشکال در عروق ها وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha