شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 352088

پریودها بسیار ناراحت کننده هستند، به خصوص اگر در زمان های نامناسب رخ دهند. بنابراین در اینجا 5 راه برای کمک به شما آورده شده است، اگر نمی دانید چگونه عادت ماهانه خود را زودتر شروع کنید.

چگونه زودتر پریود شویم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شات، ممکن است در یک ماه مواقعی پیش بیاید که آرزو کنید قاعدگی‌هایتان کمی به تأخیر بیفتد یا زودتر از موعد مقرر برسد. این ممکن است به دلیل یک روز خاص، رویداد یا یک سفر مورد انتظار باشد! در چنین لحظاتی، ممکن است در نهایت آرزو کنید اگر عادت ماهانه شما زودتر برسد.

اگر می‌پرسید چگونه ممکن است که عادت ماهانه زودتر از موعد سر برسد، اجازه دهید نکاتی را با شا در میان بگذاریم.

چگونه می توانم سریع پریود شوم؟

ممکن است بخواهید به دلایل پزشکی، اجتماعی و شخصی سریعتر پریود شوید. به هر دلیلی، روشی که برای استفاده انتخاب می کنید باید ایمن باشد و توسط پزشک توصیه شود.

با توجه به این موضوع، دکتر Swetha MP، مشاور، متخصص زنان و زایمان، Motherhood Hospitals، HRBR Layout، Bengaluru روش‌های ایمن برای ایجاد پریود را بیان کرده است.

دکتر Swetha می‌گوید: «طول پریودها ممکن است از ماه به ماه به‌طور قابل توجهی تغییر کند. به همین دلیل، زنان ممکن است نگران این باشند که دوره قاعدگی آنها به طور کامل از بین رفته است یا در مورد چرخه آینده خود مضطرب هستند. این همچنین یکی از رایج‌ترین دلایلی است که زنان به دنبال راه‌هایی برای زودتر پریود شدن و منظم‌تر کردن چرخه می گردند.»

اگر می خواهید پریودتان سریعتر باشد، این 5 نکته را دنبال کنید:

1. ورزش کنید

یک تمرین سبک ممکن است به آرامش عضلات و تسریع شروع قاعدگی کمک کند. برخی از افراد به دلیل انجام تمرینات ورزشی شدید پریودهای نامنظم را تجربه می کنند. بنابراین، ورزش متوسط ممکن است به پر کردن هورمون‌های مورد نیاز برای بازگرداندن چرخه قاعدگی منظم کمک کند.

در واقع، مطالعه ای در مجله آموزش و ارتقای سلامت نشان داد که ورزش منظم می تواند به جلوگیری از چاقی، حفظ تعادل هورمونی و در نتیجه پریودهای منظم کمک کند. چه برقصید، چه در کلاس ایروبیک ثبت نام کنید یا فقط در پارک قدم بزنید، مطمئن شوید که حداقل 30 تا 45 دقیقه در روز ورزش می کنید.

2. کنترل بارداری هورمونی

یک راه موثر برای مدیریت چرخه قاعدگی استفاده از پیشگیری از بارداری هورمونی، مانند قرص های ضد بارداری است. برای اینکه قاعدگی‌شان کمی سریع‌تر برسد، خانم‌ها می‌توانند مصرف مکمل‌های هورمونی را زودتر قطع کنند.

3. آرامش

کشف تکنیک‌هایی برای رها کردن و رفع فشار ممکن است مفید باشد، به‌ویژه اگر فرد متوجه شود که دوره قاعدگی‌اش دیر شده یا در نتیجه استرس وجود ندارد. تکنیک های کاهش استرس شامل یوگای ملایم، یادداشت روزانه، مدیتیشن و زمان با کیفیت با دوستان و عزیزان است.

4. مصرف غذاهای غنی از ویتامین C

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین C حاوی خواصی هستند که می توانند تولید استروژن را در بدن افزایش دهند و ریزش دیواره رحم را صاف کنند. آنها می توانند گرما در بدن تولید کنند که برای عملکرد سالم چرخه قاعدگی مفید است.

5. مصرف جگر

جگر یک روش قدیمی برای القا یا تنظیم طبیعی چرخه های قاعدگی است. در حالی که به طور معمول برای زنانی که اولین سیکل خود را تجربه می کنند توصیه می شود، مصرف منظم آن می تواند ناراحتی قاعدگی را بهبود بخشد، تولید هموگلوبین و آهن بدن را افزایش دهد و حتی باعث قاعدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha