یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس/آب‌های جنوب کشور مواج می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و طی ۲ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با آسمانی صاف را شاهد هستیم.

وی ضمن شاره به اینکه پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر، زاگرس مرکزی، بخش‌های شمالی آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل بارش باران را انتظار داریم، ادامه داد: جمعه علاوه بر این مناطق، گستره بارش‌ها به مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور کشیده می‌شود و روز شنبه بخش‌هایی از سواحل غربی دریای‌خزر، شمال شرق و جنوب غرب با این شرایط مواجه هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا وزش باد شدید در دامنه جنوبی البرز، شمال‌شرق، شمال‌غرب، جنوب شرق و مرکز کشور رخ می‌دهد که در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک است، افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش نسبی دما همراه با سرعت وزش باد برای ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود که این شرایط احتمال وقوع بهمن را به همراه دارد.

رفیعی با اشاره به اینکه طی ۲ روز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل روند افزایش دما ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به آغاز بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل طی روزهای پنجشنبه و جمعه، دما بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی ضمن بیان اینکه خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه‌هرمزمواج است و روزهای سه‌شنبه و جمعه نیز دریای‌خزر متلاطم می‌شود، نسبت به افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحل و دور از ساحل هشدار داد و متذکر شد: استان‌های بوشهر و هرمزگان از امروز تا چهارشنبه هشدار سطح زرد دارند که در مناطق دور از ساحل این دو استان افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر می‌رسد؛ بنابراین باید صیادان و فعالان دریایی به آن توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد است. بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۷ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha