سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، به تشریح مهم ترین برنامه های این اداره کل پس از انتصاب در این سمت پرداخت.

نگران ارز تجهیزات پزشکی هستیم/ تشدید نظارت بر بازار تجهیزات

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، جلال غفارزاده، گفت: بحث اصلی در حوزه تجهیزات پزشکی که سیاست ملی نیز هست، موضوع تولید داخل است.

وی با عنوان این مطلب که یکی از مشکلات نظام درمانی کشور عدم هماهنگی با حوزه رگولاتوری است، افزود: تولید کننده محصول را تولید می‌کند، اما مصرف کننده همراهی نمی‌کند؛ این عدم هماهنگی می‌بایست اصلاح شود.

غفارزاده با اشاره به سهم بالای تجهیزات پزشکی وارداتی در مقایسه با تولید داخل، گفت: حداکثر سهم بازار تجهیزات پزشکی کشور از تولیدات داخلی، ۵۰ درصد است.

سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، به موضوع نظارت و شفافیت در حوزه تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌های ما، تشدید نظارت‌ها بر زنجیره تأمین تجهیزات پزشکی به ویژه آن دسته از تجهیزات و ملزوماتی است که سوبسید می‌گیرند.

غفارزاده با تاکید بر این موضوع که تولید و واردات تجهیزات پزشکی باید بالانس شود، تصریح کرد: قرار نیست واردات کالاهایی که تولید داخل دارند، متوقف شود؛ بلکه باید با ایجاد رقابت و انتقال دانش فنی به داخل کشور، این دو مقوله یعنی تولید و واردات، امتزاج پیدا کنند.

وی با اشاره به محدودیت ارزی در تولید و واردات تجهیزات پزشکی، گفت: در شرایط کنونی مشکلی به لحاظ کمبود تجهیزات در بیمارستان‌ها نداریم، اما نگرانیم.

سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، در توضیح علت نگرانی خود، افزود: این نگرانی بابت وضعیت ارز است. صحبت‌هایی بابت تأمین ارز مورد نیاز در سال آینده، در حال انجام است که خیلی حائز اهمیت است. زیرا، اولویت سازمان غذا و دارو، در کنار دارو؛ تأمین تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha