یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 352373

شما نیز لایق عشق و محبت هستید؛ سعی کنید هر زمان که احتیاج دارید احساسات خود را نشان دهید و از محبت کردن به خود دریغ نکنید.

10 راه برای اینکه مادران خودشان را دوست داشته باشند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مامنت، نحوه رفتار ما با خود فراتر از زندگی روزمره خودمان است. آیا دوست دارید فرزندانتان از عادات شما تقلید کنند و همانطور که شما از خود مراقبت می کنید از خود مراقبت کنند؟ ما می دانیم که اگر می‌خواهیم فرزندانم در بزرگسالی به خودشان احترام بگذارند و مراقب سلامتی خودشان باشند، باید مراقب خودمان باشیم. ما باید به آنها نشان دهیم که چگونه خودشان را دوست داشته باشند.

در اینجا 10 راه ساده برای اینکه یک مادر خودش را دوست داشته باشد آورده شده است:

روز را با لبخند شروع کنید

آیا دوست ندارید بچه هایتان با دیدن چهره شما خوشحال شوند؟ سعی کنید همین الان لبخند بزنید.اگر می خواهید کمی انرژی مثبت احساس کنید، این یک راه عالی برای شروع روز است. به خود و خانواده خود لبخند بزنید. گاهی اوقات قرار دادن خود در یک چارچوب ذهنی خوب به همین سادگی است. سعی کنید خودتان را خوشحال کنید، همانطور که سعی می کنید دیگران را خوشحال کنید و برروی لب های آنها خنده بیاورید.

قدردان باشید

یک تمرین دوست داشتنی برای یادآوری اینکه چقدر زندگی شگفت انگیز است، این است که به آنچه برای آن سپاسگزار هستید فکر کنید. دوست داشتن چیزهای کوچک در زندگی راه خوبی برای یادآوری نعمت های زیادی است که در اطراف شما وجود دارد.

زمانی را برای به خاطر سپردن نعمت ها و زیبایی ها و استعداد های خود، به خود هدیه دهید.

زمانی که نیاز دارید «نه» بگویید

با واقع بین بودن در مورد آنچه می توانید از پس آن برآیید، خود را دوست داشته باشید. به یاد داشته باشید، وقتی به چیزی «نه» می‌گویید (مانند یک شغل داوطلبانه)، به چیز دیگری «بله» بگویید (مثلاً مقداری از وقت مورد نیاز برای خانواده).

با احتیاط با بدن خود رفتار کنید

غذاهای سالم بخورید. آب کافی بنوشید. ممکن است ساده به نظر برسد، اما زمانی که ما مشغول یک میلیون کار دیگر هستیم، به راحتی می توانیم خودمان را فراموش کنیم. سلامت بلند مدت شما ارزش توجه روزانه را دارد.

برای حرکت وقت بگذارید

حرکات بدنی به ما این امکان را می دهد که استرس را از بین ببریم، ذهن خود را پاک کنیم و بهتر بخوابیم. فقط 20 دقیقه پیاده روی یا حرکات کششی برای چند دقیقه یک راه عالی برای شروع یک روز فوق العاده است.

به اندازه کافی بخوابید

ما همه می دانیم که مادران وقتی استراحت کافی ندارند نمی توانند بهترین عملکرد را داشته باشند، بنابراین برنامه خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که خواب کافی دارید. چرا باید از خودم انتظار بیشتری داشته باشم؟ خواب برای وجود انسان ضروری است و اجازه دادن به خودمان برای استراحت نشان دادن احترام و عشق به بدنمان است.

از خودگویی مثبت استفاده کنید

اگر مدام فکر می کنید کار بدی انجام می دهید یا باید بهتر انجام دهید، این انرژی منفی می تواند به راحتی بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد. هر زمان که به آن نیاز داشتید با خودتان صحبت کنید. در آینه نگاه کنید و بگویید: «امروز بهترین کاری را که بتوانم انجام خواهم داد. من فردی سخت کوش هستم و می توانم با این کار کنار بیایم.»

برای درک احساسات خود و صحبت در مورد آنها وقت بگذارید

آیا احساس ناامیدی می کنید؟ گاهی اوقات ممکن است مادران آنقدر مشغول رسیدگی به نیازهای عاطفی دیگران باشند که به راحتی از سلامت روانی خود چشم پوشی می کنند. تشخیص آنچه در حال وقوع است و وقت گذاشتن برای صحبت با کسی در مورد آن، می تواند بسیار شفابخش باشد.

به خود این اجازه را بدهید که در مقابل شخص دیگری آسیب پذیر باشید و احساسات خود را نشان دهید. شما کامل نیستید و گاهی ابراز احساسات تنها راه حل آن است.

به یاد داشته باشید که هر روز در حال یادگیری هستید و خودتان را ببخشید

انتظار ندارید فرزندتان همه چیز را بداند. چرا وقتی چیزی را از دست دادید، یا چیزی را اشتباه متوجه شدید، یا آنچه را که باید انجام می دادید، انجام ندادید، احساس گناه می کنید؟ زندگی خود را به عنوان یک سفر بپذیرید و بدانید که شما فقط یک انسان هستید. اگر اشتباه کردید، خودتان را ببخشید و ادامه دهید. همه اشتباه می کنند و دوست واقعی خود بودن به این معنی است که خود را می بخشید، از تجربیات خود درس می گیرید و دفعه بعد بهتر عمل خواهید کرد.

دوست داشتنی باشید

عشق را رد نکنید اگر احساس می کنید ارزش آن را ندارید. اگر نیاز دارید برای مراقبت از خود کمی وقت بگذارید، یا اگر از کسی کمک خواستید، احساس گناه نکنید. عشق را همانطور که دوست دارید دیگران دریافت کنند، دریافت کنید. مهربان باشید، سپاسگزار باشید و به خود اجازه دهید دوست داشتنی باشید.

وقتی بچه هایتان شما را در آغوش می گیرند و می گویند شما بهترین مامان دنیا هستید، آنها را در آغوش بگیرید و باور کنید، زیرا شما بهترین مادر برای آنها هستید و شما محبوب هستید، مهم نیست که گاهی ممکن است احساس کنید که دوست داشتنی نیستید.

عشقی را که لیاقتش را دارید به خود نشان دهید تا بتوانید رشد کنید و عشق خود را به دیگران نشان دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha