دانشمندان روسی یک ترکیب غیر سمی برای مبارزه با آلزایمر ایجاد کردند.

ابداع یک ترکیب غیر سمی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وستی رو، تیمی از دانشمندان روسی به سرپرستی دانشمندان دانشگاه فدرال اورال موفق به ابداع ترکیبی غیرسمی شدند که می‌تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را بدون تأثیرگذاری بر سایر اندام‌های بدن سرکوب کند.

این دانشمندان کشف کرده اند که ماده "تاکرین" از مرگ سلول‌های عصبی در مغز جلوگیری می‌کند، اما سمی است و سلول‌های کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس، محققان مواد فعالی را با خواصی مشابه تاکرین انتخاب کرده اند که هیچ خطری برای بدن ندارند.

برای محققان مشخص شد که نتیجه مطلوب را می‌توان از ترکیب بین تاکرین و اسید سالیسیلیک به دست آورد، زیرا آن‌ها فعالیت آنزیم مورد نیاز برای سرکوب را مهار می‌کنند و دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، همچنین این ترکیب از تشکیل اسیدهای چرب و پلاک‌های بتا آمیلوئید در سلول‌های مغزی جلوگیری می‌کند.

ماریا اولیتکو، رئیس دپارتمان بیولوژی و پزشکی پایه می‌گوید: «وظیفه ما بررسی تأثیر ترکیب‌های تاکرین و اسید سالیسیلیک بر سلول‌های کبدی بود، زیرا مانع اصلی استفاده از تاکرین سمیت کبدی بسیار قوی آن است. اکثر ترکیباتی که تیم تحقیقاتی ابداع کردند، ۱.۵ تا ۴ برابر کمتر از تاکرین خالص برای سلول‌های کبد سمی است.

اولیتکو خاطرنشان کرد که داروهای آینده در حال حاضر تحت آزمایش‌های بالینی هستند. علاوه بر این، تیم تحقیقاتی در حال بررسی خواص «بسته تاکرین» و اسید سالیسیلیک هستند. ممکن است در آینده معلوم شود که چنین ترکیبی می‌تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را بدون اثرات سمی روی کبد کند کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha