رئیس دوازدهمین کنگره سالیانه پزشکی و پرستاری پیوند سلول‌های بنیادی خونساز گفت: امروز پیوند مغز استخوان در 20 مرکز در استانهای تهران، کرمان، کرمانشاه، شیراز، تبریز، مشهد و ارومیه در حال انجام است و امروز باید روی مسأله سلول درمانی و ژن درمانی تمرکز کنیم.

عمل پیوند مغز استخوان در 20 مرکز استان/ لزوم راه اندازی بانک سلول در کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، دوازدهمین کنگره سالیانه پزشکی و پرستاری پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در سالن همایش‌های مرکز قلب تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته آغاز به کار کرد.

در این کنگره، قاسم جان بابایی دبیر علمی دوازدهمین کنگره سالیانه پزشکی و پرستاری پیوند سلول‌های بنیادی اظهارداشت: این کنگره به منظور ارتقاء و به روز رسانی سطح دانش همکاران و انتقال تجربه آنها به دیگران است نتایج مطلوبی را در کمک به بیماران دارد.

وی افزود: اخلاق پزشکی و اقتصاد سلامت از محورهای مهم و اصلی کنگره به شمار می آید و یکی از مسائل پیش روی، چالش های پیوندهای سلول های بنیادی خونساز است که مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

دبیرعلمی دوازدهمین کنگره سالیانه پزشکی و پرستاری پیوند سلول‌های بنیادی ادامه داد: پیوند سلول‌های بنیادی خونساز یک طب نوین است اما متأسفانه برخی ها از حوزه زیبایی از این طب استفاده نامناسب می کنند.

وی افزود: عمل پیوندهای بنیادی خون ساز در بهترین مراکز دانشگاهی دنبال می شود و بحث تخلفات به جراحی های زیرزمینی و غیر قانونی بر می گردد.

در ادامه اردشیر قوام زاده رئیس دوازدهمین کنگره سالیانه پزشکی و پرستاری پیوند سلول‌های بنیادی خونساز تأکید کرد: چنین کنگره هایی می تواند به امر درمان بیماران کمک کند.

وی افزود: امروز 33 سال از انجام نخستین پیوند مغز و استخوان در کشور می گذرد و در آن مقطع 3 نفر تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس دوازدهمین کنگره سالیانه پزشکی و پرستاری پیوند سلول‌های بنیادی خونساز ابراز کرد: امروز پیوند مغز استخوان در 20 مرکز در استانهای تهران، کرمان، کرمانشاه، شیراز، تبریز، مشهد و ارومیه در حال انجام است و امروز باید روی مسأله سلول درمانی و ژن درمانی تمرکز کنیم.

قوام زاده خاطرنشان کرد: راه اندازی بانک سلول در استان‌ها به ویژه استان‌های پر جمعیت حائز اهمیت است و در درمان بیماری می‌توان از آن بهره مند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha