رئیس سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ از کاهش ۵ درصدی میزان وقوع جرم نزاع گروهی در یک سال اخیر خبر داد و گفت: در طرح پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد ماده محترقه غیرمجاز و خطرناک کشف شد.

کشف ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ماده محترقه غیرمجاز/ کاهش ۵ درصدی نزاع گروهی در پایتخت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سرهنگ پیام کاویانی در حاشیه برگزاری اولین مرحله از پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش در دوره جدید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره نتایج اجرای این طرح در جمع خبرنگاران گفت: در طرح جدیدی که در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تعریف شده است، پلیس پایتخت اقدام به پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش کرده است و تلاش کردیم قبل از این که اوباش دست به حرکت‌های ناامن‌کننده بزنند به سازمان آنها با اقدامات پلیسی ضربه بزنیم و اجازه ندهیم که امنیت شهروندان را مورد خدشه قرار دهند.

وی افزود: در این مرحله از طرح پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش، ۲۰۵ نفر از افراد لاابالی که در زمینه اوباش‌گری، نزاع، درگیری، فروش سلاح سرد و گرم و تولید و فروش مواد محترقه غیرمجاز فعالیت می‌کردند، دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

رئیس سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در این مرحله از طرح، ۴۰ نفر از اراذل و اوباش مطرح که صاحب نوچه بودند، دستگیر شدند و همچنین ۲۷ نفر از افرادی که اقدام به نگهداری، حمل و بعضا در زمینه فعالیت‌های اوباش‌گری اقدام به استفاده از سلاح گرم می‌کردند، دستگیر شدند.

کاویانی درباره دیگر کشفیات طرح جدید پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش توضیح داد: در این طرح ۲ نفر از کسانی که وظیفه توزیع مشروبات الکلی بین اوباش را داشتند، دستگیر شدند و مقادیری مشروبات الکلی نیز کشف و ضبط شد. همچنین ۹۶ نفر از عناصر لاابالی نیز در پاتوق‌های قمار دستگیر شدند و ۴۰ نفر از مزاحمان نوامیس که در محلات تهران برای بانوان ناامنی ایجاد می‌کردند، دستگیر شدند.

وی در ادامه توضیحات خود گفت: در این مرحله از طرح، ۳۴ قبضه انواع سلاح گرم شکاری، ۲۵۰ تیر فشنگ جنگی و ۶ قبضه سلاح سرد و قمه از اراذل و اوباش کشف شد. همچنین در این طرح بیش از یک و نیم تن ماده مخدر در محافل افراد لاابالی کشف شد و ۴ دستگاه خوردو که اوباش در جهت ایجاد ناامنی در سطح شهر از آنها استفاده می‌کردند را توقیف کردیم.

رئیس سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در طرح جدید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد ماده محترقه غیرمجاز و خطرناک را که امنیت و جان فرزندان در ایام پایانی سال را به خطر می‌اندازند، قبل از توزیع کشف کردیم و مانع از آن شدیم که توزیع این مواد جان جوانان را به خطر بیندازد. علاوه بر این، بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ گرم مواد پیش‌ساز اقلام محترقه در کارگاه‌های غیرمجاز کشف شد و اجازه ندادیم که با این پیش‌سازها مواد محترقه تولید شود.

کاویانی اضافه کرد: در طرح پاکسازی محلات تهران از اراذل و اوباش، ۲ هزار و ۶۲۰ مکان صنفی که براساس اطلاعات دریافتی پلیس محل حضور اراذل و اوباش بودند، مورد بازرسی قرار گرفتند که از این میان، به بیش از یک هزار و ۸۰۰ متصدی صنفی درباره سالم‌سازی مکان صنفی و جلوگیری از تبدیل شدن محل کسب آنها به پاتوق اراذل و اوباش تذکر جدی دادیم.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در این طرح همچنین ۳۲ واحد صنفی که تخلفات محرز و جرایم مشهود در آنها رخ داده بود، پلمب شدند و برایشان در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شد. این تخلف در سوابق پلیسی این واحدهای صنفی ثبت خواهد شد و در هنگام صدور مجوز کسب برای این واحدها حتما مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: عموم متصدیان واحدهای صنفی باید توجه داشته باشند که اگر مکان صنفی آنها به پاتوق اراذل و اوباش تبدیل شود و به محلی برای ایجاد ناامنی در شهروندان دامن بزند، ناچاریم پروانه فعالیت آنها را باطل کنیم.

کاویانی با اشاره به کاهش آمار وقوع برخی جرایم در تهران نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته نزاع‌های فردی در تهران ۹ درصد کاهش یافته و میزان وقوع جرم نزاع گروهی و دسته‌جمعی نیز ۵ درصد کاهش یافته است.

وی در پایان عامل اصلی این کاهش‌ها را برخورد فوری و حضور سریع پلیس در صحنه وقوع نزاع عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha