مقامات شهر «شیان» در چین گفته‌اند که ممکن است در صورت لزوم برای مبارزه با شیوع آنفلوآنزا در آینده به قرنطینه این شهر دست بزنند.

احتمال قرنطینه شهر «شیانِ» چین بخاطر شیوع آنفلوآنزا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از «ایوینینگ استاندارد»، مقامات این شهر می‌گویند ممکن است به عنوان بخشی از برنامه خود برای مهار شیوع موارد آنفلوآنزا که اخیرا افزایش یافته به اقدامات قرنطینه‌ای مانند آنچه در زمان همه‌گیری کووید انجام گرفت، بازگردند.

به رغم آنکه دولت چین اخیرا سیاست‌های مقابله با کووید صفر خود را لغو کرده است اما مقامات دولتی در شهر شمالی شیان چهارشنبه گذشته یک اخطار اضطراری صادر کردند که به مسئولان محلی اجازه می‌دهد در صورت رسیدن میزان انتشار ویروس آنفلوآنزا به سطوح بالا، مدارس و مشاغل را تعطیل کنند.

با این حال بسیاری از مردم و منتقدان نسبت به احتمال بازگشت قرنطینه، این بار بخاطر آنفلوآنزا ابراز نگرانی کرده‌اند به ویژه پس از انتقادات فراوانی که نسبت به سیاست کووید صفر در چین وجود داشت.

یکی از منتقدان گفته است که شیوع آنفلوآنزا همیشه و حتی قبل از پیدایش کووید هم بوده و زمانی که شیوع پیدا می‌کرد، زندگی طبق معمول ادامه داشت.

اما این طرح تازه درست زمانی علنی شده که آخرین موج کووید در چین رو به کاهش بوده و موارد ابتلا به آنفلوآنزا در سراسر چین افزایش یافته است.

افزایش موارد آنفلوآنزا همچنین منجر به کمبود داروهای ضد ویروسی در داروخانه‌های سراسر چین شده است.

گفتنی است که شهر شیان، برخی از سخت‌ترین قرنطینه‌های چین را در طول شیوع کرونا تجربه کرد. مردم محلی در دسامبر ۲۰۲۱ به مدت یک ماه از خروج از منازل خود حتی برای خرید غذا و سایر لوازم اولیه منع شده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha