شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 352910

مطالعه جدید به رهبری دانشگاه مک‌گیل کانادا نشان داد که بر خلاف باورهای رایج، همه‌گیری کووید-۱۹ تأثیر نسبتاً محدودی بر سلامت روان مردم در سراسر جهان داشته و نشان می‌دهد که انعطاف‌پذیری انسان قوی‌تر از آن چیزی است که معمولاً تصور می‌شود.

تلفات بهداشت روانی همه‌گیری کرونا چقدر بود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا به نقل از ارث، کارشناسان داده‌های ۱۳۷ مطالعه در کشورهای مختلف را بررسی کردند که شامل ۱۳۴ گروه از افراد در سراسر جهان (۷۵ درصد بزرگسالان و ۲۵ درصد کودکان و نوجوانان) بود. از آنجایی که بیشتر این مطالعات در کشورهای با درآمد بالا یا متوسط انجام شده است، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی تأثیر کووید-۱۹ بر سلامت روان در کشورهای کم درآمد مورد نیاز است.

این تجزیه و تحلیل با کمال تعجب نشان داد که صرف‌نظر از مواردی که در رسانه‌ها در حال پخش است، تغییرات در سلامت روان ناشی از همه‌گیری ناچیز بوده است.

برت تامبز، نویسنده ارشد این مطالعه و پروفسور روانپزشکی در مک گیل گفت: سلامت روان در کووید-۱۹ بسیار ظریف‌تر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند و ادعاها مبنی بر اینکه سلامت روان اکثر مردم در طول همه‌گیری به طور قابل‌توجهی بدتر شده است، اساساً مبتنی بر مطالعات فردی است که از یک موقعیت خاص، در یک مکان خاص و در یک زمان خاص بیان شده است.

یینگ سان، نویسنده اصلی این تحقیق افزود: این تحقیق، جامع‌ترین مطالعه در مورد سلامت روان کووید-۱۹ در جهان است و نشان می‌دهد که به‌طور کلی، مردم بسیار انعطاف‌پذیرتر از آن چیزی بوده‌اند که بسیاری تصور می‌کردند.

دانیل رایس، یکی از نویسندگان این مقاله گفت: این مورد نگران‌کننده است و نشان می‌دهد که برخی از زنان همچنین برخی از افراد در گروه‌های دیگر، تغییراتی را در سلامت روانی خود تجربه کرده‌اند که بدتر شده است و به دسترسی مداوم به حمایت سلامت روان نیاز دارند و باید اطمینان حاصل کنند که این خدمات همچنان در دسترس هستند.

تحقیقات بیشتری برای بررسی سلامت روان در دوره های زمانی مختلف در همه‌گیری مورد نیاز است و باید اطمینان حاصل شود که داده‌های سلامت روان باکیفیت و بهتری لازم است زیرا همه‌گیری همچنان بر بسیاری از بخش‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر تاثیر می‌گذارد.

این مطالعه در مجله BMJ منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha