با توجه به نابسامانی‌های نرخ ارز در هفته‌های اخیر برخی نگرانی‌ها در رابطه با تأمین ارز مورد نیاز تجهیزات پزشکی ایجاد شده بود که بنابر اعلام رئیس اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی این موضوع در حال پیگیری است.

نگرانی درمورد تأمین ارز تجهیزات پزشکی وجود ندارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، هفته گذشته برخی از رسانه خبرهای نگران‌کننده‌ای دررابطه‌با افزایش قیمت شدید تجهیزات پزشکی منتشر کردند؛ دراین‌رابطه مسعود پزشکیان نماینده مجلس گفته بود که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نسبت به بودجه دارو و تجهیزات در سال آینده هشدار دادم.

بنابر اعلام پزشکیان واقعیت این است که با برداشتن ارز دارو، ما دچار مشکلات زیادی خواهیم شد و سال آینده وضع بدتر خواهد شد. با این وضعیت، در سال آینده با مشکل کمبود دارو و تجهیزات مواجه خواهیم شد. بیمارستان‌ها هم پولی برای جایگزینی نخواهند داشت.

وی با اشاره به یارانه دارو و تجهیزات در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: آنچه دولت برای یارانه دارو و تجهیزات اختصاص داده، ۶۹ همت است. در حالی که حداقل باید ۱۶۰ همت به عنوان مابه التفاوت ۳ میلیارد دلار ارز دارو و تجهیزات، می‌دادند تا بتوان شرایط را در سال آینده کنترل کرد.

از همین رو، جلال غفارزاده، سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت فارس، در خصوص قطع ارز دولتی تجهیزات پزشکی گفت: طبق طرح موضوع دریافت ارز برای تجهیزات پزشکی در آخرین جلسه ستاد تدابیر ویژه وزارت بهداشت با ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی در این باره نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی با تأکید بر ادامه‌دار بودن خط‌مشی در مورد ارز تجهیزات پزشکی در تفاهم‌نامه جدید عنوان کرد: با حضور بانک مرکزی در جلسه مذکور تفاهم‌نامه قبلی در خصوص تجهیزات پزشکی به‌فوریت تمدید شد. به‌طورکلی کنترل و نظارت بر تجهیزات دریافت‌کننده ارز ترجیحی بیشتر شده و برای دریافت ارز برخی از اقلام نیز بازنگری خواهد شد از جمله تجهیزات پزشکی با جنبه زیبایی.

غفارزاده در پایان تصریح کرد: باتوجه‌به محدودیت‌های ارزی کشور با حفظ قاعده کلی گذشته، انضباط و نظارت بر دستگاه‌های دریافت‌کننده ارز ترجیحی افزایش‌یافته و به دنبال آن اقلام با ضرورت کمتر از گردانه دریافت ارز ترجیحی خارج می‌شود تا ارز نیمایی دریافت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha