شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 352923

کافئین با تحریک ترشح نوراپی نفرین، یک ماده شیمیایی که شما را هوشیارتر می کند، سطح انرژی را افزایش می دهد. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف قهوه کافئین دار عملکرد را در کارهای مختلف بهبود می بخشد.

فواید قهوه برای پوست و سلامتی

قهوه چیزی بیش از یک ابزار برای تهیه آن تا پایان روز است، این گیاه یک گیاه بسیار فعال زیستی مملو از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب، استرهای دی ترپن، ملانوئیدین ها، پروتئین ها، قندها و غیره است که همگی برای سلامت و رفاه انسان، پوست مفید هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کافه بونو، بنابراین، ما به آن به عنوان یک اکسیر سلامت پایدار نگاه می کنیم تا یک نوشیدنی ساده.

در واقع زمانی که قهوه برای تولید یک نوشیدنی قهوه دم می شود، کمتر از 1 درصد از ترکیبات آن استخراج می شود. پودر قهوه استفاده شده حاوی تمام ترکیبات فعال زیستی است که در بالا ذکر شد.

فواید پوست و مو

مبارزه با پیری پوست

مطالعات علمی اثر جوان کننده دانه های قهوه را نشان داده است. کافئین و اسیدهای کلروژنیک به لطف آنتی اکسیدان ها و عملکرد ضد التهابی خود به طور موثری از پوست در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. بنابراین روغن قهوه با اثرات پیری مانند چین و چروک و تغییر رنگ مبارزه می کند.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

قهوه دارای خواص محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش است. ثابت شده است که روغن قهوه به طور انتخابی نور را در طول موج های 280-320 نانومتر فیلتر می کند و از اریتم خورشیدی محافظت می کند.

التیام زخم

قهوه سرشار از اسید لینولئیک است. اسید لینولئیک نقش مستقیمی در حفظ یکپارچگی سد نفوذپذیری آب پوست دارد. اجزای دیگر مانند ترکیبات فنلی و توکوفرول ها اثر آنتی اکسیدانی دارند و ممکن است فرآیندهای فیزیولوژیکی مانند هموستاز سد پوست، التهاب و بهبود زخم را تعدیل کنند.

کاهش سلولیت

مطالعات متعدد نشان داده اند که کافستول و کاهوئول )استرهای دی ترپن موجود در قهوه) دارای اثرات لیپولیتیک در بافت چربی هستند و بنابراین پتانسیل زیادی برای کاهش سلولیت دارند.

مراقبت از ناحیه چشم

ناحیه دور چشم ظریف است و نیاز به مراقبت دارد. قدرت ضد التهابی کافئین به کاهش التهاب، پف و قرمزی زیر چشم کمک می‌کند و قهوه را به یک عنصر کلیدی برای محصولات مراقبت از چشم تبدیل می‌کند.

سفت کننده پوست

تفاله قهوه و روغن حاوی کافئین است که میکروسیرکولاسیون خون را تقویت می کند و ضد التهاب است.

مبارزه با مشکلات پوستی

کافئین و اسیدهای کلروژنیک (CGA) موجود در دانه های قهوه می توانند به کاهش التهاب ناشی از مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه و پسوریازیس کمک کنند. علاوه بر این، تفاله های قهوه با توجه به خواص ضد میکروبی CGA و کافئین آن، برای مبارزه با بیماری های عفونت پوستی امیدوارکننده است.

تحریک رشد مو

قهوه پتانسیل تحریک رشد مو را دارد زیرا خواص ضد التهابی آن به آن اجازه می دهد تا التهاب فولیکول مو را تسکین دهد که یکی از دلایل ریزش زودرس مو شناخته شده است. وقتی قهوه در مراقبت از مو استفاده می شود، موها را براق و حجیم می کند.

فواید سلامتی

  • افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد ذهنی: کافئین با تحریک ترشح نوراپی نفرین، یک ماده شیمیایی که شما را هوشیارتر می کند، سطح انرژی را افزایش می دهد. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف قهوه کافئین دار عملکرد را در کارهای مختلف بهبود می بخشد.
  • به چربی سوزی کمک می کند: کافئین سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، به خصوص زمانی که با ورزش ترکیب شود. همچنین ترشح اسید چرب آزاد اکسیداتیو در جریان خون را افزایش می دهد که به عبارت ساده به این معنی است که تبدیل چربی به انرژی را تسهیل می کند.
  • خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد: یک مطالعه نشان داده است که اثرات کافستول و کافئیک اسید که در قهوه کافئین دار و بدون کافئین یافت می شود، احتمالاً خطر ابتلا به دیابت نوع II را کاهش می دهد. هر دو مؤلفه ترشح انسولین را افزایش می دهند و کافستول مصرف قند خون را در سلول ها تحریک می کند، بنابراین با علائم دیابت مبارزه می کند.
  • سلامت کبد را افزایش می دهد: قهوه برای سلامت کبد مفید است. همانطور که توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده است، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی دانه های قهوه به ویژه از سیروز کبدی و سرطان کبد جلوگیری می کند.
  • از برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کند: مطالعات متعددی ارتباط بین مصرف متوسط اما طولانی مدت و منظم قهوه و کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان (مصرف منظم)، آلزایمر، زوال عقل و بیماری‌های قلبی عروقی را نشان داده‌اند.
  • ضد افسردگی: برخی از مطالعات نشان داده اند که قهوه ممکن است یک اثر فعال در پیشگیری از افسردگی داشته باشد. اثر ضد افسردگی قهوه از توانایی آن در افزایش میزان سروتونین و دوپامین در مغز ناشی می شود و در نتیجه با علائم افسردگی مانند تمرکز پایین و خلق و خوی ضعیف مقابله می کند. توضیح دیگری در مورد اینکه چرا قهوه به مبارزه با افسردگی کمک می کند به اسیدهای موجود در آن مرتبط است که التهاب سلول های عصبی مرتبط با افسردگی را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha