سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از تشکیل بیش از ۵۰ هزار پرونده تعزیراتی در حوزه بهداشت و درمان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

تشکیل بیش از ۵۰ هزار پرونده تعزیراتی در حوزه بهداشت و درمان در سال ۱۴۰۱

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«محمدعلی اسفنانی» سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده‌های حوزه بهداشت و درمان که در طول سال ۱۴۰۱ در سازمان تعزیرات تشکیل و مختومه شده است، گفت: از تاریخ ۱ فروردین سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۱۴۰۱، ۵۰ هزار و ۳۹۳ فقره پرونده در حوزه بهداشت و درمان تشکیل شده که از این تعداد ۵۰ هزار و ۱۷۷ فقره در این مدت مختومه شده است. در این مدت درصد عملکرد بررسی و مختومه شدن پرونده‌های تشکیل شده ۹۹.۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی محکومیت پرونده‌ها در مجموع ۲ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال است، ادامه داد: در بخش اجرای احکام نیز ۴۰ هزار و ۱۵۴ فقره پرونده وارد اجرای احکام شده که از این تعداد ۳۹ هزار و ۴۲۴ پرونده مختومه شده است و درصد عملکردمان در اجرای احکام نیز ۹۸.۲ درصد بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره مبلغ وصولی پرونده‌های وارد شده، تصریح کرد: مجموع مبلغ وصولی پرونده‌های وارد شده در اجرای احکام ۴۹۴ میلیارد ریال بوده است.

اسفنانی همچنین درباره فراوانی تخلفات در حوزه بهداشت و درمان در سازمان تعزیرات گفت: تخلفات در بحث بهداشت و درمان بیشتر از همه شامل‌ عدم رعایت مقررات بهداشت محیط از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شامل مواد خوردنی و آشامیدنی و همچنین مواد آرایشی و بهداشتی در محل فعالیت بوده است.

وی ادامه داد: بعد از آن به ترتیب تخلفات بعدی شامل‌ عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط افرادی که در مجموعه صنفی مشغول به کار هستند، عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی، عدم رعایت مقررات بهداشت محیط در اماکن عمومی‌، عدم رعایت مقررات بهداشتی در محل فعالیت دریافت بیش از نرخنامه تعیین شده، بکار بردن مواد اولیه غیرمجاز توسط تولیدکنندگان، بکارگرفتن افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در موسسات بهداشتی و درمانی، ایجاد موسسات غیرمجاز توسط افراد فاقد صلاحیت تخصصی و عدم حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها و مراکز درمانی بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تمهیدات اندیشیده شده برای نظارت بر بازار در ماه رمضان و عید نوروز گفت: ما طرح ویژه‌ای هرساله در ایام پایانی سال اجرا می‌کنیم و امسال نیز این طرح در حال اجراست. باتوجه به اینکه ماه رمضان در تعطیلات نوروز شروع خواهد شد طرح ویژه ماه مبارک رمضان را نیز در این طرح تلفیق شده و همزمان اجرا می‌شود.

اسفنانی با اشاره به اینکه طرح نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان از تاریخ ۸ اسفندماه آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان این طرح ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: در این طرح روزانه ۵۰۰ واحد گشتی در کل کشور و ۱۰۰ واحد گشتی به صورت روزانه در استان تهران تهران خواهیم داشت. این گشت‌های مشترک به محل وقوع تخلف اعزام شده و اقدام به بررسی و رسیدگی به تخلف می‌کنند. واحد گشتی مشترک نیز یعنی یک شعبه تعزیرات به صورت سیار در محل وقوع تخلف حضور پیدا کرده و رییس شعبه که همان قاضی شعبه است به همراه کارشناسان مرتبط در محل وقوع تخلف حضور پیدا کرده و حکم صادر می‌کنند به طور مثال اگر تخلف در حوزه مواد خامی است حتما باید کارشناسان حوزه جهاد و کشاورزی حضور داشته باشند.

وی گفت: تا دو روز گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ اکیپ گشت اعزام شده و ۲۴ هزار مورد بازرسی انجام شده و قریب به ۷ هزار پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مصوبه سران قوا درخصوص افزایش اختیارات سازمان تعزیرات به مدت یکسال بوده است آیا درخصوص تمدید آن اقدامی صورت گرفته است، گفت: مصوبه سران قوا درخصوص افزایش اختیارات سازمان تعزیرات اردیبهشت سال جاری توسط سران قوا تصویب و ابلاغ شده و درخواست شده است که این مصوبه تمدید شود و باید صبر کنیم تا در روزهای ابتدای سال آینده این جلسات برگزار و در این خصوص تصمیم گیری شود. ما پیگیر هستیم تا این مصوبه از طریق مجلس نیز تصویب شود تا وصف قانونی آن به صورت دائمی وجود داشته باشد که نیاز به تمدید مدت دار نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha