چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 353310

راه های زیادی برای تشخیص بروکلی فاسد وجود دارد اما نگام خرید کلم بروکلی حتما به بوی آن دقت کنید زیرا بوی خاص در بروکلی مهم ترین نشانه برای خراب بودن آن است.

کدام کلم بروکلی‌ها را نباید خورد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، بروکلی جزء سبزیجات بسیار عالی است که مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی دارد و مانند هر سبزیجات دیگری ممکن است بعد از چند روز خراب شود؛ اما سوال اینجاست که از کجا بفهمیم بروکلی خراب شده است؟ قطعاً علائمی وجود دارد که بتوانید از طریق آن ها خراب شدن بروکلی را تشخیص دهید. در این قسمت این علامت ها را به شما توضیح خواهیم داد.

بو و عطر کلم بروکلی هم می تواند چیزهای زیادی به شما بگوید. اگر متوجه شدید که بوی بروکلی حالت تلخی پیدا کرده و تند تر از حالت طبیعی می باشد، هرگز آن را استفاده نکنید. بروکلی باید بوی تازگی بدهد؛ بوی بد یا بوی تلخی یعنی بروکلی تان خراب شده است.

اولین علامتی که نشان می دهد کلم بروکلی خراب شده است یا خیر، رنگ آن است. رنگ طبیعی بروکلی سبز است. اگر متوجه شدید که رنگ آن متمایل به زرد شده، احتمالاً بروکلی تان خراب شده است؛ در واقع سبز پررنگ نشان دهنده سلامت کلم بروکلی است.

یکی دیگر از جنبه هایی که به شما کمک می کند تا بفهمید کلم خراب شده است یا خیر، مشاهده کپک است؛ در واقع کپک باعث می شود که رنگ بروکلی به زرد متمایل گردد؛ همچنین ممکن است حالت کج و کوله ای پیدا کند که در چنین حالتی باید آن را دور بیندازید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha