پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 353333

راهکارهای زیادی برای جلوگیری از ریزش مو چه به نحوه طبیعی و چه مصنوعی وجود دارد، اما زمانی که ریزش مو آغاز می شود باید حتما فکری برای توقف آن کرد.

بهترین مواد غذایی طبیعی برای توقف ریزش موهای سر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، اگر بالای ۱۵ سال سن دارید، احتمالاً موهای شما در ضخیم ترین حالت خود نیست و دیگر رو به ضعیف شدن و ریزش قرار گرفته است و شما باید سعی کنید هر طور که شده قدرت، ضخامت و درخشندگی آن را حفظ کنید. علل ریزش مو شامل ژنتیک، سن، هورمون، کمبود مواد مغذی، مسمومیت، دارو، بیماری های خود ایمنی و تغییر رژیم است.

در این قسمت مواد مغذی را به شما معرفی می کنیم که باعث سالم و حجیم نگه داشتن موها می شود و فرقی ندارد که چقدر سن و سال داشته باشید؛ در هر صورت به سلامت موهای شما کمک خواهد کرد.

اسفناج

اسفناج یک ماده معدنی بسیار مهم است که کمبود آن در رژیم غذایی باعث ریزش مو می شود. پس بسیار مهم است که اسفناج را در رژیم غذایی خود جای دهید. حتماً باید سطح پروتئین، آهن، ویتامین دی و دیگر مواد در بدن شما سنجیده شود تا مطمئن شوید که چیزی از آنها کم ندارید. اسفناج سرشار از آهن و سبوم است که مانند یک نرم کننده طبیعی برای مو ها عمل می کنند. این سبزی برگ دار همچنین اسید امگا ۳، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن بدن شما را تامین می کند که همگی به درخشندگی مو کمک خواهند کرد.

دانه آفتابگردان

دانه آفتابگردان سرشار از ویتامین B۵ است که به جریان منظم خون در پوست سر و رشد موها کمک می کند. ویتامین B۵ یک ماده مغذی بسیار مهم است که کمبود آن باعث ریزش مو می شود. با مصرف آن می توانید ویتامین ضروری مورد نیاز برای مو های خود تامین کنید.

سالمون

بدن انسان می تواند کارهای مختلفی انجام دهد. به عنوان مثال نور خورشید را دریافت کند و از آن برای تقویت استخوان ها استفاده کند اما به طور کل باید مقداری از این مواد از طریق غذا به بدن برسد که یکی از آن ها سالمون است. سالمون داخل خود ویتامین لازم و اسید چرب امگا ۳ دارد و باعث می شود که شما تناسب اندام داشته باشید، از بیماری ها دور باشید و موهایی سالم، درخشنده و حجیم را تجربه کنید. امگا ۳ همچنین یک ماده ضد التهاب است بنابراین بهتر است که آن را از طریق مواد طبیعی به بدن تان برسانید.

چغندر و آب چغندر

چغندر قرمز سرشار از مواد طبیعی از جمله نیترات است که بعد از اینکه وارد بدن می شود، می تواند جریان خون را بهبود ببخشد و عاملی برای اکسیژن رسانی و تغذیه رسانی به فولیکول های مو باشد. آب چغندر تازه، سرشار از مواد معدنی و ویتامین های لازم برای تقویت مو است، موادی همچون کربوهیدرات، پروتئین، پتاسیم، کلسیم، ویتامین بی و ویتامین سی است.

جو دو سر

جو سرشار از بتا گلوکان است. بتاگلوکان یک فیبر محلول محسوب می شود که عاملی برای جلوگیری از ریزش مو در خانم ها و کچلی در آقایان است. غلظت بالای فیبر در این وعده غذایی باعث می شود که حساسیت به انسولین در بدن بهبود پیدا کند و موها تقویت شود.

مرغ

مرغ حاوی یک نوع چربی چند رشته ای غیر اشباع و اسید چرب امگا ۶ است که رشد مو را تحریک می کند و باعث ضخامت و سلامت آن می شود و همچنین منبعی از ویتامین های مختلف است.

فلفل دلمه ای قرمز

ویتامین C از نازک شدن مو ها جلوگیری می کند. مصرف مکمل ویتامین c می تواند عاملی برای افزایش رشد مو در خانم ها باشد و از نازک شدن آن جلوگیری کند. ویتامین c را می توانید در پرتقال و فلفل دلمه ای قرمز پیدا کنید.

مریم گلی

در میان نسخه های گیاهی تقویت کننده ی مو، بسیار درباره مریم گلی صحبت کردیم و دانستید که از گذشته تا به امروز مریم گلی به عنوان راهی برای پیشگیری از از ریزش مو توصیه می شده. مصرف روزانه ی روغن مریم گلی، یا خود مریم گلی بعنوان ادویه، فرآیند بازسازی پوست بدن را بهبود می بخشد. برای استفاده از مریم گلی برای تقویت مو پیشنهاد می کنیم عصاره ی مریم گلی را به شامپوی خود اضافه کنید، یا دمنوش غلیظ مریم گلی بنوشید تا رشد موهایتان تحریک شود.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین B به نام بیوتین است که به رشد موها و تقویت ناخن های شکننده کمک می کند. کمبود بیوتین در بدن به عنوان یک ویتامین اصلی و ضروری عاملی برای ریزش موها است. می توانید علاوه بر تخم مرغ از بادام، آووکادو و سالمون هم برای دریافت بیوتین استفاده کنید.

گل رنگ

این گیاه زیبا به دلیل خاصیت گشاد کنندگی عروق در این لیست قرار گرفته است. برای استفاده از آن به عنوان تقویت کننده ی موها کافیست پوست سرتان را هر روز بمدت ۲۰ دقیقه با روغن گل رنگ ماساژ دهید تا به واسطه ی بهبود جریان خون رشد موهایتان تقویت شود.

عدس

عدس سرشار از پروتئین، آهن، زینک و بیوتین است و به اندازه کافی در خودش مواد مغذی دارد. بدن به فولیک اسید برای بازیابی سلامت سلول های خونی قرمز نیازمند است که بتواند پوست سر و پوست بدن را اکسیژن رسانی و تغذیه کند.

گوشت گاو

کمبود آهن می تواند عاملی برای ریزش مو باشد؛ مخصوصاً که این کمبود در خانم ها بیشتر اتفاق می افتد. آهن را می توانید از منابع گیاهی هم دریافت کنید اما بهترین راه دریافت آن استفاده از گوشت گاو است که یک منبع حیوانی پر از پروتئین محسوب می شود.

ماهی قزل آلا

این نوع ماهی سرشار از پروتئین و ویتامین دی است، یعنی دقیقا دو ماده ای که اجزای کلیدی موهایی سالم و قوی محسوب می شوند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این ماهی ماده ای است ضروری برای غشای سلولی و چربی طبیعی محافظ پوست سر است.

گوشت بوقلمون

زمانی که شما به اندازه کافی به بدن خود پروتئین نرسانید، عضلات و ماهیچه هایتان رشد نمی کنند. این اتفاق برای موها هم می افتد. نداشتن پروتئین کافی در بدن باعث آسیب به موها می شود. اگر موها ریزش پیدا کنند، موهای کمتری جایگزین می شود و شما با ریزش موی شدید و سکه ای مواجه خواهید شد. در کنار پوست مرغ، گوشت گاو و ماهی می توانید از گوشت بوقلمون هم برای رساندن پروتئین به بدن تان استفاده کنید.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که آسیب های مربوط به اشعه نور خورشید را جذب می کند و از سلول های پوستی مراقبت می کند. همچنین می تواند آسیب بر اثر نور خورشید را روی پوست سر درمان کند و از نازک شدن موها جلوگیری کند. انواع مختلف مکمل های ویتامین e می تواند عاملی برای جلوگیری از ریزش موها باشد که می توانید این ویتامین را از طریق جو به بدن تان برسانید.

زغال اخته

یکی از بهترین خوردنی ها برای مو همین ذغال اخته های خوش رنگ و خوشمزه هستند، میوه ای پر از ویتامین سی که با تقویت گردش خون در پوست سر و محافظت از رگ های خونی ظریف که مسئول تامین فولیکول های مو هستند ریزش و ضعیف شدن موها را متوقف می کنند.

آجیل و دانه ها بخصوص گردو

تحقیقات نشان می دهد که راهکارهایی برای جلوگیری از الگوی کچلی در مردان وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها مصرف آجیل حاوی دانه های مغذی شامل پسته، گردو و دیگر روغن هایی است که می تواند به اندازه کافی الاستین را به موهای شما برساند. الاستین باعث سالم نگه داشتن موها شده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

ماست یونانی

ماست یونانی به عنوان یک ماده معدنی حاوی سلنیوم و ید است که هر دو برای عملکرد صحیح غده تیروئید جلوگیری از ریزش مو مناسب هستند بنابراین شما باید این ماده را در رژیم غذایی خود جای دهید تا از ریزش موها جلوگیری کرده و به اندازه کافی بدن و موهای خود را تقویت کنید.

هویج

هویج نه تنها برای چشم خاصیت دارد، بلکه می تواند برای موها هم معجزه کند زیرا سرشار از ویتامین A شبیه یک نرم کننده طبیعی عمل می کند و از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری می کند. سیب زمینی شیرین هم یکی دیگر از منابع ویتامین A محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha