اگر شما هم کودکی داشته باشید مسلما بیشترین مساله که برایتان اهمیت دارد امنیت اوست.اما اگر بخواهید جایی بدون ماشین خود بروید و از تاکسی های اینترنتی استفاده کنید نبود صندلی مخصوص کودک در ماشین برایتان نگران کننده است. زمان زیادی را صرف این کرده اید که به کودک بفهمانید چقدر نشستن روی صندلی ماشین مهم و برای ایمنی او لازم است اما با یکبار نشستن در تاکسی همه این تلاشها به هدر میرود.

 صندلی ماشین در تاکسی های اینترنتی اجباری شود

به گزارش سلامت نیوز طبق لایحه اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی انجام شد که براساس آن کودکان با وزن کمتر از 36 کیلو و قد کمتر از 150 سانتی متر باید از صندلی مناسب خودرو استفاده کنند.طبق ماده 9 قانون حمایت از کودکان اگر این حق کودکان رعایت نشود، درصورت وقوع اتفاقی برای آنها با صاحبان خودرو برخورد می شود.

این در حالیست که بسیاری از مادران رانندگی نمی کنند و از تاکسی های اینترنتی برای سفرهای درون شهری استفاده میکنند و از آنجایی که ایمنی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. این معضل، برای بسیاری از والدین، وجود دارد که چرا تاکسی های اینترنتی مثل اسنپ و تپ سی گزینه ای برای صندلی ماشین ندارد؟

بیشتر بخوانید: فردابانک ، نئوبانک هوشمند

اوبر یکی از معروف ترین تاکسی های اینترنتی دنیا جدیدا در نیویورک گزینه داشتن صندلی ماشین را ارائه می دهد .این شرکت حتی آموزش نصب صندلی ماشین که بسیار مهم است را هم دربرنامه کاری خود قرار داده است.این یک گزینه بسیار کاربردی و مناسب برای والدین است که راحتی و ایمنی لازم را فراهم می‌کند و در صورتیکه با ماشین خودشان هم سفر کنند برای کودک قابل پذیرش تر میشود که این موضوع چقدر برای ایمنی او مهم است.

هنگام استفاده از اوبر کافیست در میان انواع خودروهای موجود، «صندلی خودرو» را انتخاب کنید، که 10 دلار هزینه اضافی به قیمت کل اضافه می‌شود. صندلی ماشین Uber تنها یک صندلی ماشین رو به جلو را با حداقل شرایط برای کودک شما ارائه می دهد.

رانندگان اوبر در سایر ایالت‌های آمریکا نیز این امکان را دارند که صندلی‌های خودرو را برای مسافران فراهم کنند. رانندگان صندلی‌های اتومبیل اوبر در خارج از نیویورک می‌توانند پس از آموزش توسط تکنسین ایمنی مسافران کودک، صندلی ماشین خود را برای مسافران نصب کنند.

اگرچه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که کودک خود را روی پاهای خود در صندلی عقب ماشین در آغوش خود داشته باشید اما باید بدانید اگر تصادف کنید و فرزندتان را نتوانید نگه دارید، احتمال آسیب دیدن او بیشتر است

از طرف دیگر اگر بدانید استفاده از صندلی ماشین در مقایسه با استفاده از کمربند ایمنی به تنهایی خطر آسیب دیدگی در تصادف را تا 82 درصد برای کودکان کاهش می دهد اما باز هم فوق العاده ناایمن است و جای کارایی صندلی ماشین را نمی گیرد نسبت به استفاده از صندلی ماشین مصرتر میشوید. بستن کمربند ایمنی نه تنها جایگزین صندلی ماشین نیست، بلکه می‌تواند اوضاع را حتی بدتر از در آغوش گرفتن کودک کند. حتی زمانی که والدین کمربند ایمنی را روی خود و کودک می‌بندند هم کودک ممکن است در تصادف بین بدن والدین و کمربند ایمنی له شود.

در کشوری که خرید صندلی ماشین هنوز برای خیلی از افراد گزینه لاکچری محسوب میشود و از آن صرف نظر میکنند اگر شرکت های بزرگی مانند اسنپ و تپ سی این امکان را ارائه دهند به فرهنگسازی و کاهش آسیب ها و تلفات ناشی از تصادفات هم کمک شایانی کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha