معاون درمان وزارت بهداشت، ارتقای خدمات درمانی، دسترسی عادلانه بیماران به خدمات درمانی و حفاظت مالی را سه محور اصلی ارائه خدمات به بیماران هموفیلی در سال جدید عنوان کرد.

ثبت ۱۳هزار بیمار هموفیلی در وزارت بهداشت/تصویب شناسنامه استاندارد درمان در منزل هموفیلی‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سعید کریمی با اشاره به تعداد بیماران هموفیلی ثبت شده در سامانه معاونت درمان، گفت: حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی که شامل کلیه اختلالات خونریزی دهنده است، در سامانه معاونت درمان ثبت شده که بیشترین تعداد مربوط به بیماری هموفیلی A و B (کمبود فاکتور ۸ و ۹ ) و فون ویلبراند است.

وی افزود: شعار امسال فدراسیون جهانی هموفیلی "دسترسی همه بیماران به درمان پیشگیرانه از بروز خونریزی‌ها" است که دولت‌ها با سیاستگذاری در جهت مدیریت بهتر درمان و بهبود کیفیت زندگی بیماران هموفیلی برنامه‌ریزی می‌کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار روز جهانی هموفیلی و هدف وزارت بهداشت مبنی بر ارتقا و تعالی نظام سلامت، برنامه‌های کلی معاونت درمان مطابق با رسالت خود در جهت درمان به روز و بهبود کیفیت زندگی بیماران، حول سه محور اساسی ارتقای خدمات درمانی، دسترسی عادلانه بیماران به خدمات درمانی و حفاظت مالی استوار است.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: بر این اساس، کمیته‌های علمی به منظور به روز رسانی برنامه‌های حوزه درمان و تدوین و ابلاغ بسته‌های جامع درمان برای کلیه گروه‌ها تشکیل شده است و این بسته شامل خدمات درمانی، پیشگیری از عوارض بیماری و ارزیابی‌های دوره‌ای وضعیت درمان است.

کریمی تصریح کرد: در این بسته‌های جامع مراقبتی نه تنها اقلام مورد حمایت بیمه های درمانی، بلکه سایر اقلام از قبیل خدمات ویژه دندانپزشکی، ارتوز و پروتز، بندآورنده‌های اختصاصی موضعی خونریزی و سایر خدمات، از محل اعتبارات صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و پوشش بیمه مورد حمایت و پوشش قرار می‌گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به پراکندگی بیماران و گستردگی کشور و مشکلات دسترسی به مراکز جامع مراقبتی موجود و با هدف کاهش رفت و آمد غیرضروری بیماران هموفیلی و خونریزی دهنده شناسنامه استاندارد خدمات مراقبتی درمان در منزل برای بیماران هموفیلی با پوشش خدمات پزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی سرپایی در منزل پس از دو سال بررسی و کار کارشناسی دقیق در حوزه معاونت درمان و معاونت پرستاری، تدوین و به تصویب رسید و مراحل اجرایی خود را پس از تایید شورایعالی بیمه در سال جاری آغاز خواهد کرد.

افزایش مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی به بیماران هموفیلی در دستور کار

وی افزود: در زمینه دسترسی عادلانه بیماران به خدمات درمانی، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه خدمت از طریق تکمیل و تجهیز مراکز مراقبت جامع هموفیلی (شامل ویزیت پزشک، تزریق فرآورده‌های خونی و انعقادی، عرضه داروهای تخصصی، دندانپزشکی و توانبخشی) در بیش از ۳۰ مرکز صورت گرفته است و طبق هدفگذاری‌ها افزایش این مراکز به دو برابر در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha