مشاور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری های بین بخشی، گفت: ویزیت، معاینه و رادیوگرافی‌های تشخیص دندان در مراکز طرف قرارداد در تعهد سازمان بیمه است.

کدام خدمات دندانپزشکی در تعهدات پرداخت بیمه سلامت است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عبدالرضا معادی، گفت: قریب به ۴۰ درصد بیماران دیابتی از وجود بیماری خود اطلاعی ندارند و خیلی از دیابتی‌ها نیز کنترل قند خون مناسبی ندارند.

وی افزود: این امر در حالی است که به طور میانگین هر فرد حداقل سالی یک بار برای معاینات دوره‌ای و یا مشکل دندانی به مرکز دندانپزشکی مراجعه داشته و مراجعه به مراکز پزشکی بسیار نامنظم‌تر و یا هر چند سال یکبار است. به همین دلیلی ویزیت‌های سالیانه دندانپزشکی می‌تواند فرصتی مناسب برای تشخیص زودهنگام دیابت باشد.

این دندان پزشک، تصریح کرد: علائمی نظیر خشکی دهان، شیوع پوسیدگی، بیماری لثه در معاینات نشانه‌ای از وجود قند بالا در خون بیمار است که با توصیه دندانپزشک و ارجاع به پزشک امکان اطلاع از دیابت و پیگیری آن فراهم می‌شود، البته شاخص HBA۱C یکی از موثرترین روش‌های تشخیص و کنترل دیابت می‌باشد که خون ناحیه لثه‌ای و یا مایع ناحیه لثه‌ای به علت شباهت بسیار زیاد با خون نوک انگشت قابلیت اندازه گیری HBA۱C را دارد.

معادی گفت: نتیجه مطالعه آزمایشی در آمریکا بر روی ۴۰۸ بیمار نشان داده است که ویزیت‌های دندانپزشکی در تشخیص دیابت و یا پره دیابت بسیار موثر بوده است.

بنابراعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، وی در پایان تاکید کرد: ویزیت، معاینه و رادیوگرافی‌های تشخیص دندان در مراکز طرف قرارداد در تعهد سازمان بیمه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha